۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۰۵

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان :

دانشگاه ها باید ارتباط کاربردی با مراکز کسب و کار داشته باشند

دانشگاه ها باید ارتباط کاربردی با مراکز کسب و کار داشته باشند

زنجان-رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: دانشگاهها باید ارتباط کاربردی با مراکز کسب و کار داشته باشند و برای تحقق این امر مهم باید مدیریت و برنامه ریزی لازم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین جمیلی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی، به واردات لوازم الکترونیکی و برقی، اشاره کردو افزود: مقرر بود تا گمرک زنجان جزو گمرکاتتخصصی واردات محصولات برقی و الکترونیک باشد که این موضوع متوقف شده وگمرک شهید رجایی، اصفهان، کیش، تهران، گمرک باهنر  و باشماق و مشهد هستند که اجازه ترخیص کالاهای برقی و الکترونیکی را بر عهده دارند.

وی به فعالیت پارک های علم و فناوری اشاره کردو یاد آورشد: پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی نه تنها در استان زنجان بلکه در کشور نیز تجربه موفقی را در ارتباط صنعت و دانشگاه دنبال ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تاکید کرد:  امید داریم  تا نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی حضور پررنگ‌تری در جلسات شورای گفت‌وگو داشته باشند.

جمیلی افزود: نشست امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در راستای بررسی ارتباط کاربردی دانشگاه با مراکز کسب و کار برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان یاد اورشد:دانشگاهها باید ارتباط کاربردی با مراکز کسب و کار داشته باشند و برای تحقق این امر مهم باید مدیریت و برنامه ریزی لازم در دستور کار قرار گیرد.

جمیلی  بر اهمیت دادن به بخش خدمات  و وجود دفتر صنعت در دانشگاه ها تاکید کردو گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها دفتر صنعت داشته اما هیچ مراجعی  ندارند و باید به این بخش ها توجه شود.

وی عنوان کرد: اگر قصد ارتقاء در بدنه دانشگاهها در بخش کسب و کار را داریم باید بازنگری در فرآیند عملیاتی کردن این مراکز ها مورد توچه قرار گیرد و دانشگاه ها با مدیریت خودش انطباق خود را با فضای کسب و کار نداشته است.

کد خبر 3927515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha