۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

۸۸۲ پایگاه آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی است

۸۸۲ پایگاه آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی است

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۸۸۲ پایگاه در استان آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی بابیان اینکه جشن نیکوکاری از ۱۸ اسفندماه جاری تا ۲۰ اسفند برگزار می‌شود، اظهار کرد: شعار جشن نیکوکاری امسال «شکوه و مهربانی» است.

اهرابی با اشاره به اینکه در هفته احسان و نیکوکاری پایگاه‌ها در خراسان شمالی برای جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکاری مستقر هستند، افزود: پایگاه‌های جشن نیکوکاری در مدارس، مساجد، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های بسیج و جایگاه‌های نماز جمعه برپا می‌شود.

وی ضمن دعوت از مردم استان برای شرکت در مراسم جشن نیکوکاری درخواست کرد: در صورت امکان مردم مومن و نوع‌دوست، کمک‌های خود را به‌صورت نقدی پرداخت کنند تا با مدیریت کمیته امداد در اسرع وقت این کمک‌ها به دست افراد نیازمند برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین افزود: مردم استان می‌تواند به‌صورت پیامکی با شماره‌گیری *۸۸۷۷*۰۵۸# کمک‌های خود را از طریق تلفن همراه واریز کنند.

اهرابی گفت: طی سال گذشته کمک‌های مردمی بیش از ۱۲ میلیارد ریال بود و امسال پیش‌بینی‌شده ۲۰ میلیارد ریال کمک مردم نیکوکار و خیر استان جمع‌آوری شود.

وی بابیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت استان با توجه به محرومیت تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: رفع نیاز از این خانواده‌ها تنها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و در این زمینه نیازمند ورود جدی خیران هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه در قالب طرح محسنین سه هزار و ۷۲۳ خانواده ‌داری بیمار و سرپرست ازکارافتاده چشم‌انتظار یاری خیران در استان هستند، افزود: علاوه بر این حدود چهار هزار یتیم در استان نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که نیازمند حمایت خیران هستند.

اهرابی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۸ هزار حامی در طرح اکرام ایتام ومحسنین مشارکت دارند که برای هر یتیم در ماه یک‌میلیون ۴۰۰ هزار ریال از سوی حامیان واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان جزء اولویت‌های کمیته امداد است، گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با تخصیص تسهیلات و اجرای طرح‌های کمیته امداد به خودکفایی رسیده‌اند.

اهرابی با اشاره به اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی این تعداد خانوار در اختیار آن‌ها قرارگرفته است، افزود: کمیته امداد با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی به دنبال فقرزدایی و خارج کردن افراد از گردونه کمیته امداد هستیم.

کد خبر 3927972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha