۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۱۵

هفته بیست و نهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته بیست و نهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبدکاووس – هفته بیست و نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته بیست و نهم این رقابت‌ها عصر پنجشنبه ۶۸ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هشت دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هشت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب سل تکین کلاته زودتر از خط پایان گذشت و پیمان قلرعطا با اسب خان بولگ و کمال دالیجه عطا با اسب غنج اسن به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که بنیامین جرجانی با اسب مروارید رهسپار عنوان اول را به دست آورد و پیمان قلرعطا با اسب بوران سنجر و کمال دالیجه عطا با اسب پیمانه زمان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب فلاور هج موفق به کسب مقام اول شد و کمال صالح پور با اسب بلو بری و مهرداد خوجملی با اسب آراتون به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر شکل گرفت که یعقوب توسلی با اسب یونین سروین زودتر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب کالوندرا و ابوطالب چاریزاده با اسب فرسام (۲) به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و ۳۸ تا ۵۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب نادال نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب هج استار و نورمحمد بهادر با اسب هج سنت نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه ساله و ۳۶ تا ۴۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نادر صالح پور با اسب بوی بلا موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب کژال و بنیامین جرجانی با اسب ارسلان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که مهرداد خوجملی با اسب رومیا موفق به کسب مقام اول شد و یاسر جرجانی با اسب صودا و احمد پقه با اسب گلهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم و پایانی اسب‌های تروبرد داخلی سه ساله و ۱۰ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آرمین آق آتابای با اسب ارابل مقام اول را کسب کرد و نادر صالح پور با اسب کاساندرا و محمد خوجملی با اسب تامکت به ترتیب دوم و سوم شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته سی ام و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان پس از حدود دو دهه به استان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 3928113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha