۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

احیای اسلام به احیای قرآن وابسته است

احیای اسلام به احیای قرآن وابسته است

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: هر چه کلام وحی را بیشتر در جامعه مطرح کنیم، دین اسلام هم گسترش می‌یابد لذا  احیای دین به احیای قرآن وابسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار  حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و اعضای ستاد برگزاری سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم  با اشاره به عظمت فعالیت‌های قرآنی و کرد: این کار در حقیقت احیای فرهنگ قرآن در سطح جامعه است.

وی افزود: افتخار می‌کنیم در ایران اسلامی، مسابقاتی با محوریت قرآن کریم برگزار می‌شود و صدها شرکت‌کننده از کشورهای مختلف در آن حضور می‌یابند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر چه فعالیت‌های قرآنی توسعه یابند و کلام وحی در جامعه تجلی بیشتری پیدا کند برکات بیشتری هم نصیب مردم می‌شود گفت: باید افتخار کنیم در خدمت قرآن هستیم و برای نشر این کتاب آسمانی تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرآن نور مبین و حبل متین است و راهگشای بشریت در رسیدن به تعالی و قرب الهی خواهد بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اظهار امیدواری به توسعه فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: هر چه کلام وحی را بیشتر در جامعه مطرح کنیم، دین اسلام هم گسترش می‌یابد به عبارتی احیای دین به احیای قرآن وابسته است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: هر کدام از رشته‌های قرآنی همچون حفظ، قرائت و ترتیل دارای اهمیت بسزایی هستند همچنین اهتمام سازمان اوقاف به تجلیل از بانوان قرآنی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر عمل به مفاهیم قرآنی در سطح جامعه گفت: امیدوارم خداوند توفیق بیشتری به شما بدهد تا بتوانید در راستای انجام وظایف موفق‌تر باشد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی هدایت‌های قرآنی را عامل سعادت بشریت دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف خدمات بسیاری در راستای نشر و گسترش مفاهیم قرآنی داشته و امیدواریم این خدمات مورد قبول خداوند و توجهات امام عصر(عج) قرار گیرد. سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سال آینده از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد

کد خبر 3928278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha