۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰

در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مراجع تقلید مطرح شد؛

احیای اسلام به احیای قرآن وابسته است/ تأکید بر افزایش حافظان قرآن

احیای اسلام به احیای قرآن وابسته است/ تأکید بر افزایش حافظان قرآن

قم - یکی از مراجع تقلید گفت: هر چه کلام وحی را بیشتر در جامعه مطرح کنیم، دین اسلام هم گسترش می‌یابد به عبارتی احیای دین به احیای قرآن وابسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در جمع رئیس و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عظمت فعالیت‌های قرآنی و ضمن تشکر از سازمان اوقاف در این زمینه اظهار کرد: این کار در حقیقت احیای فرهنگ قرآن در سطح جامعه است.

وی افزود: افتخار می‌کنیم در ایران اسلامی، مسابقاتی با محوریت قرآن کریم برگزار می‌شود و صدها شرکت‌کننده از کشورهای مختلف در آن حضور می‌یابند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر چه فعالیت‌های قرآنی توسعه یابند و کلام وحی در جامعه تجلی بیشتری پیدا کند برکات بیشتری هم نصیب مردم می‌شود گفت: باید افتخار کنیم در خدمت قرآن هستیم و برای نشر این کتاب آسمانی تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرآن نور مبین و حبل متین است و راهگشای بشریت در رسیدن به تعالی و قرب الهی خواهد بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اظهار امیدواری به توسعه فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: هر چه کلام وحی را بیشتر در جامعه مطرح کنیم، دین اسلام هم گسترش می‌یابد به عبارتی احیای دین به احیای قرآن وابسته است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: هر کدام از رشته‌های قرآنی همچون حفظ، قرائت و ترتیل دارای اهمیت بسزایی هستند همچنین اهتمام سازمان اوقاف به تجلیل از بانوان قرآنی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر عمل به مفاهیم قرآنی در سطح جامعه گفت: امیدوارم خداوند توفیق بیشتری به شما بدهد تا بتوانید در راستای انجام وظایف موفق‌تر باشد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی هدایت‌های قرآنی را عامل سعادت بشریت دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف خدمات بسیاری در راستای نشر و گسترش مفاهیم قرآنی داشته و امیدواریم این خدمات مورد قبول خداوند و توجهات امام عصر(عج) قرار گیرد.

اهتمام به قرآن عامل آبروی تشیع و جمهوری اسلامی است

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی نیز در جمع رئیس و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: به هر میزان با قرآن آشنا شویم، به همان مقدار به فضائل اخلاقی نزدیک و از رذایل دور خواهیم شد.

وی افزود: توجه به قرآن و کلام وحی سبب ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود و از این منظر هم دارای اهمیت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لازم است نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم اهتمام بیشتری داشته باشیم گفت: این مسئله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم باید تا جایی ادامه یابد که از هر ۱۰ میلیون جمعیت کشور، یک میلیون حافظ کلام وحی داشته باشیم و این مسئله موجب افتخار خواهد بود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: جای خرسندی است که سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به وظایف قرآنی خود و ترویج کلام وحی در نظام اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه سازمان‌های اوقاف در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، متولی امور دینی و قرآنی هستند گفت: آموزش قرآن مسئله مهمی است که باید برای گسترش آن در سطح جامعه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر توجه به محتوا و مبانی قرآنی در کنار تجوید، تلاوت و حفظ کلام وحی عنوان کرد: ترویج قرآن سبب دوری و مصونیت جوانان از انواع گناهان و معصیت‌هاست ضمن اینکه تلاش در راستای توسعه اینگونه فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، آبروی ایران و مذهب تشیع را حفظ می‌کند.

آیت‌الله سبحانی افزود: اگر عموم افراد جامعه حافظ و عامل به قرآن باشند، در حقیقت آبروی جمهوری اسلامی را حفظ خواهند کرد.

زمینه تربیت قرآنی برای همه اقشار جامعه فراهم شود

آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی نیز در دیدار رئیس و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عملکرد موفق سازمان اوقاف طی سال‌های گذشته اظهار کرد: هر بار که مدیران اوقاف به این دفتر می‌آیند کاری جدید صورت گرفته و توانسته‌اند در راستای وظایف خود گام مهمی بردارند.

وی افزود: برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و هماهنگی برای حضور صدها شرکت‌کننده خارجی از ده‌ها کشور، کاری بزرگ و قابل تقدیر است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر بهره‌برداری حداکثری از این فرصت نورانی خاطرنشان کرد: هر چه در زمینه امور قرآنی تلاش کنیم باز هم کم است.

وی ادامه داد: نیت خالص در انجام هر کاری اهمیت دارد و انسان مومن باید تمام مراحل زندگی خود را با قصد «قربة الی الله» پشت سر بگذارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه برای خدمت‌گذاری بیشتر مدیران اوقاف به قرآن و فرهنگ کلام وحی دعا می‌کنیم گفت: باید به جایی برسیم که همه اقشار از کودکی تا کهنسالی، با قرآن مأنوس شوند و تربیت قرآنی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: لازم است بخشی از فعالیت‌های قرآنی به ویژه برای جوانان در راستای ترویج مبانی و معارف کلام وحی برنامه‌ریزی شوند.

وی با بیان اینکه تربیت قرآنی نسل جوان سبب توسعه فرهنگ وحیانی در جامعه می‌شود گفت: قرآن مسیر صحیح زندگی را به بشریت نشان می‌دهد و آدمی را از ضلالت و گمراهی دور می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: پیش از آنکه دشمنان موضوعات مد نظر خود را در نسل امروز و آینده بگنجانند، باید با استفاده از فرهنگ قرآنی زمینه تربیت صحیح را برای آنها فراهم کنیم و فرزندانمان را از خطرها و آسیب‌ها مصون بداریم.

کد خبر 3928308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha