۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱

وزیر اسبق تعاون:

سرمایه اجتماعی ایران درحال نابودی است/کشور نیازمند مدیریتی کارآمد

سرمایه اجتماعی ایران درحال نابودی است/کشور نیازمند مدیریتی کارآمد

تویسرکان - وزیر اسبق تعاون گفت: سرمایه اجتماعی ایران به دلیل رخنه کردن فساد در سیستم اداری کشور در حال نابودی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناظمی اردکانی ظهر جمعه در اولین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب شهرستان تویسرکان با بیان اینکه در شرایط امروز باید گفتمان انقلاب اسلامی را به نحوی بفهمیم و با بصیرت مردم این گفتمان را بپرورانیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر موضوع انقلابی گری را دائما در صحبت هایشان به نحوی آورده و بیان کرده و توضیح داده اند.

وی با بیان اینکه در مورد گفتمان انقلاب اسلامی این موضوع مطرح است که در شرایط حساس امروزی چگونه باید آن را مطرح و تفسیر و اجرا کنیم، گفت: شرایط امروز ما نیازمند گفتمان کارآمدی است.

وی با بیان اینکه برای طی کردن مسیر انقلاب اسلامی در شرایط امروزی و مرتفع کردن آسیب هایی که این روزها بر پیکره انقلاب وارد می شود، باید کارآمدی را مد نظر قرار دهیم، گفت: امروز جهان به ایران اینگونه نگاه می کند که آیا ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کارآمد است  یا خیر و آیا می توانیم امروز الگویی برای سایر کشورها باشیم یا نه؟

ناظمی اردکانی با تاکید بر اینکه ما در بسیاری از فرازهای حکومتی کارامدی خود را نشان داده ایم و همین کارآمدی موجب الگو شدن ایران شده است تا ازما بیاموزند، گفت: اگر این کارامدی افت کند و خللی به آن وارد شود الگوپزیری خود را از دست خواهیم داد.

وزیر اسبق تعاون با بیان اینکه ما در زمینه انرژی هسته ای و یا دستاورد علمی و فنی در دنیار الگو شدیم و دنیا متوجه شد ایران می تواند به آخرین فناوری ها دست پیدا کند، گفت: دست یافتن به انرژی هسته ای بالاترین رتبه علمی دنیاست و ما در این زمینه کارآمدی خود را نشان دادیم.

وی با بیان اینکه دنیا این الگوپذیری را از ما گرفت و بر توانمندی ما صحه گذاشت، گفت: ایران اسلامی در عرصه دفاعی سرآمد است و کم ندارد و در عرصه موشکی دشمنان نتوانستند ایران را محدود کنند.

وی با بیان اینکه اگر ایران در این عرصه موفق شده در سایر عرصه ها نیز توان کارامدی دارد، گفت: امروز ایران در عرصه اقتصادی نیز توان کارآمدی دارد.

وی گفت: امروز ایران در عرصه اقتصادی نیز توان الگو شدن برای سایر کشورها را دارد و اگر در این عرصه ها عقب بمانیم چه بسا بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را از دست دهیم و آنها آسیب پذیر شوند.

ناظمی اردکانی به وضعیت کسب و کار در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه مشکلات بسیاری را بدون تدبیر و درایت بر خود تحمیل می کنیم، گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که در اقصی نقاط کشور شاهد بیکاری جوانان باشیم.

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ دخایر زیر زمینی، انرژی، علم، تحصیلات کم ندارد، گفت: ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد محدود نیست اما به دلیل عدم مدیریت صحیح این ظرفیت ها از بین می رود و در نتیجه شاهد بیکاری، رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بخشی از اقشار محروم جامعه باید برای گذران زندگی خود کلیه خود را بفروشند، گفت: در تهران آگهی فروش کلیه دیده می شود و افراد برای گذران زندگی هستی خود را می دهند تا زنده بمانند.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی در عرصه اقتصاد اینگونه بر ما تحمیل می شود، گفت: مدیریت کارامد وجود ندارد و مدیریتی که پویا و سنجیده عمل کند دیده نمی شود.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه در عرصه سیاسی گفتمانی که باید دنبال کرد گفتمان استقلال طلبی است که شعارش در طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی داده شد، گفت: امروز در عرصه سیاسی به ویژه سیایت خارجی ایران دچار آسیب است.

وی گفت: امروز در عرصه سیاست خارجی مباحثی تحت عنوان کنار آمدن، سازش یا تعامل صورت می گیرد که به واسطه آن استقلال که مایه عزت و کرامت ایرانیان در جهان است زیر سئوال می رود.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه در عرصه اجتماعی ما گفتمان سرمایه اجتماعی را مد نظر داریم، گفت: سرمایه اجتماعی بالاترین دارایی یک کشور است.

وی عنوان کرد: سرمایه اجتماعی همان اعتماد بین آحاد جامعه و افراد و مسئولان جامعه است که بالاترین دارایی کشور محسوب می شود.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ایران به دلیل رخنه کردن فساد در سیستم اداری کشور در حال نابودی است، گفت: فساد عامل اصلی از بین بردن اعتماد است.

وی با بیان اینکه تبعیض نیز عامل از بین بردن اعتماد است، گفت: برای احیای گفتمان انقلاب باید رویکرد انقلابی گری در آحاد جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بود که باعث زلزله در ارکان سیاسی جهان شد، گفت: آمریکا به عنوان یک ابرقدرت در دنیا متزلزل شد و طی سه دهه اخیر ایران با تهدیدهای آمریکا روبرو بود.

وی با بیان اینکه ایران همواره با سیاست های امریکا در جهان رویارویی کرده است، گفت: ایجاد شبکه نفوذ در ایران مد نظر امریکا است چرا که به این نتیجه رسیده اند مقابله سخت با ایران جوابگو نیست و باید از درون ایران را متزلزل کنند.

وزیر اسبق تعاون عنوان کرد: اولین پروژه آمریکا بحث نفوذ و ایجاد شبکه نفود در بدنه اصلی نظام است تا با ریشه دواندن در اصل و بنیان نظام، انقلاب رابه نابودی بکشانند و دومین راهکار آنان ایجاد شبکه همراه و همکار با خودشان است تا عناصری را به عنوان همکار در کشور داشته باشند تا نقشه های ترسیم شده آنان را دنبال کنند.

ناظمی اردکانی گفت: بنابراین دشمنان اسلام و انقلاب از این دو طریق و تاکتیک می خواهند هویت انقلابی را از ما بگیرند و برای مقابله با این دو راهبرد، تنها راهکاری انقلابی گری است نه سازش و داشتن انفعال و به اصلاح گفتن کلمه تعامل با دنیا.

وی با تأکید بر اینکه روحیه وادادگی، عقب نشینی و سازش گاری به طور قطع ما را از روحیه انقلابی گری تهی می کند، تصریح کرد: باید شبکه نفوذ را بشناسم و بعد در برابر آن بایستیم.

وی گفت: ملت ما با وجود آنکه پروژه نفوذ در دستگاه های اجرایی رخ داده بود، اجازه ندادند عناصر نفوذی در انتخابات خبرگان و مجلس وارد شوند.

وزیر اسبق تعاون اظهار داشت: ایجاد وحدت و روحیه بین نیروهای انقلای و ایثارگری که از جان خود برای حفظ نظام می گذرند راهکار بعدی برای مقابله با نفوذ است که تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلابی در کشور نیز به همین دلیل است.

ناظمی اردکانی همچنین افزود: باید شناخت کاملی نسبت به مطالبات اقشار مختلف اجتماعی در زمینه های اقتصادی، اشتغال و رفع مشکل بیکاری به دست بیاوریم تا بتوانیم این مطالبات را با یک کارآمدی اجابت کنیم.

وی عنوان کرد: توسعه محور مقاومت راهکار دیگری است که نیروهای انقلابی باید آن را در نظر داشته باشند چرا که با این اقدام نقشه های شوم دشمنان اسلام در منطقه نابود می شود.

وزیر اسبق تعاون با بیان اینکه ایران امروز در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است و در رابطه با اعمال سیاست هایش در منطقه و جهان نقش پیش رو دارد، عنوان کرد: مگر اسلام دین صلح، مستضعفین و حیات بخش نیست؟ اما شاهد هستیم که امریکا بحث ایران هراسی و اسلام ستیزی را به راه انداخته تا دنیا متوجه اصل اسلام نشود و ما نباید در این پیچ تاریخی عقب بمانیم که شکست بخوریم بلکه باید با یک استحکام درست عمل کنیم، چرا که ساختار درستی داریم اما باید سعی کنیم محتوا را هم انقلابی بماند.

ناظمی اردکانی در ادامه با اشاره به ساختار جبهه مردمی انقلاب اسلامی که همگی از اقشار دلسوز انقلاب و نظام از سراسر کشور هستند، گفت: ترکیب ۳۰ نفره اعضای اصلی شورای این جبهه با ریاست رحیمیان تشکیل شده و دومین مجمع جبهه مردمی انقلاب اسلامی فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.
 
وی تصریح کرد: نخستین اقدام این جبهه معرفی نامزد انتخاباتی خود به جامعه برای انتخابات ۹۶ است.

کد خبر 3928522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha