۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۴۰

استاندار سمنان:

تکریم خانواده شهدا به روز شهید منحصر نشود/ خون شهید جریان ساز است

تکریم خانواده شهدا به روز شهید منحصر نشود/ خون شهید جریان ساز است

سمنان - استاندار سمنان گفت: خانواده شهدای گرانقدر استان به گردن تمامی ما حق دارند لذا از همه می خواهیم تا تکریم ایشان منحصر به یک روزخاص مانند روز شهید نبوده و مشکلاتشان رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خباز صبح شنبه در آئین ویژه روز شهید به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با حضور دست اندرکاران بنیاد شهید و خانواده شهدای استان، ابراز داشت: خون شهید جریان ساز است و باعث تحول می شود لذا باید در نظر داشت که امروز خانواده شهدا الگو و اسوه های ایثار هستند که باید مورد تکریم قرار گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: امروز جوان ایرانی تشنه الگو است لیکن چه کسی بهتر از شهدا، همسرانشان و مادران و پدرانشان که اسوه های صبر، ایثار و راضی به رضای خدای متعال، هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه نهادهای فرهنگی مانند بنیاد شهید باید در راستای ترویج فرهنگ شهادت و تکریم خانواده شهدا گام بردارند، ابراز داشت: خبر مسرت بخش نشر فرهنگ نامه شهدای استان در خور توجه است اما باید برای تدوین این مجموعه همه مسئولان نهادهای دولتی و فرهنگی به بنیاد شهید کمک کنند.

خباز همچنین بنیاد شهید را نهادی مقدس دانست و ابراز داشت: نام شهید بر تارک هر نهادی که قرار دارد تقدسی ویژه به آن می بخشد لیکن کارکنان این نهاد باید قدردان این موقعیت باشند که خدای متعال توفیق خدمت رسانی به خانواده شهدا را نصیبشان کرده و امروز باید از این فرصت در راستای تکریم خانواده شهدا استفاده کنند.

وی بخش دیگری از سخنان خود را به مقوله فرهنگ شهادت و ایثار به خصوص در بین خانواده های شهیدان مدافع حرم اختصاص داد و گفت: تا زمانیکه فرهنگ ایثار وشهادت درکشور مورد تاکید وتوجه است کشور به سمت ذلت وخواری نخواهد رفت.

استاندار سمنان گفت: این استان سه هزار شهید را در زمانی تقدیم کرده که جمعیتش به ۳۰۰هزار نفر نیز نمی رسیده است و از این حیث در زمره سه استان نخست کشور محسوب می شود که ما معتقد هستیم خدمت رسانی به مردمی که با شهادت غریبه نیستند، افتخاری بس بزرگ است.

حجت الاسلام حسن فریدون مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان نیز در این مراسم گفت: پارک موزه دفاع مقدس، انتشار فرهنگ نامه شهدا، جمع آوری آثار شهدای گرانقدر و تکریم خانواده شهدا در زمره اقداماتی است که در سال جاری توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و بنیاد شهید و ایثارگران در استان صورت گرفته است.

تقدیر از خانواده های شهدا از دیگر بخش های این مراسم بود.

کد خبر 3928863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha