۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷

رئیس منابع طبیعی شهرستان جم:

طرح کاداستر در شهرستان جم موجب شفافیت در نقشه‌های اراضی ملی شد

 طرح کاداستر در شهرستان جم موجب شفافیت در نقشه‌های اراضی ملی شد

بوشهر - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر در شهرستان جم موجب شفافیت در نقشه‌های اراضی ملی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، سید مصطفی احمدی که به بهانه هفته منابع طبیعی در دیدار با قضات ورئیس دادگستری این شهرستان سخن می گفت خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در نقشه‌های قدیمی اراضی ملی و مستثنیات وجود داشت که با اتمام طرح کاداستر شهرستان جم تمامی این مشکلات مرتفع شده است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر تمام نقشه های تفکیکی موجود در منابع طبیعی و آبخیزداری ودیگر ادارت مرتبط دقیق می باشد و براساس آن نیز اسناد مالکیت تک برگ برای درخواست کننده صادر می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: اکنون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل بر حدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی ملی در شهرستان جم دارد و بر پایه این طرح می‌تواند اطلاعات هندسی جامع از محدوده تمام اراضی را به‌دست بیاورد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود  با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و آتش سوزی جنگل های شهرستان جم در ایام نوروز اظهار داشت: انتظار داریم تمام دستگاههای اجرایی در حفاظت از جنگل گلوبردکان در کنار منابع طبیعی همکاری نمایند.

احمدی افزود: مجموعه دادگستری در راستای حفظ حقوق بیت المال تا کنون با مجموعه منابع طبیعی شهرستان همکاری خوبی داشته است وبازدید قضات از اراضی، جنگل و مراتع مورد اهمیت در شهرستان نیز انشالله برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی آرای قطعی و تثبیت مالکیت دولت در زمین‌های ملی شهرستان را تنها با همکاری مراجع قضایی امکان‌پذیر دانست و از مجموعه دادگستری شهرستان به خاطر توجه به این امر مهم تقدیر وتشکر کرد.

اجرای پروژه کاداستر در نخستین گام و اولین منطقه عملیاتی در شهرستان جم انتخاب شد و اکنون این طرح در این شهرستان با وسعت ۱۵۰ هزار هکتار و با داشتن ۴۷ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 3930083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha