۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

فیلم؛

جاذبه های گردشگری کمیجان، زرندیه و شازند/ از وفس تا آبشار چناقچی

جاذبه های گردشگری کمیجان، زرندیه و شازند/ از وفس تا آبشار چناقچی

اراک- شهرستان های کمیجان، شازند و زرندیه مجموعه ای از جاذبه های تاریخی و طبیعی را در خود جای داده اند که از جمله آن می توان به تپه های تاریخی، کاروانسراها، چشمه ها و آبشارها اشاره کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: روستای تاریخی و هدف گردشگری وفس، از جمله مشهورترین جاذبه های دیدنی شهرستان کمیجان است و غار قلعه جوق (چهرقان)، غار وفس، تپه باستانی چهل گزی و موزه مردم شناسی از دیگر ظرفیت های گردشگری کمیجان است. همچنین این شهرستان عرصه های طبیعی و سرسبز بسیاری دارد که روح گردشگران این منطقه را جلا می دهد.

شهرستان شازند نیز جایگاه تپه های باستانی با رمز و رازهای تاریخی این تپه ها همچون تپه و آثار باستانی سر سختی و پاکل، تپه باستانی گل زرد و تپه باستانی گل تپه است

همچنین چشمه بلاغ حک، سراب عمارت، حمام تاریخی حاج ربیع آستانه، سد هندودر، سراب عباس آباد و پل دو آب از دیگر آثار دیدنی و تاریخی شهرستان شازند است.

شهرستان زرندیه هم یادآور کاروانسراهای تاریخی است که زمانی پر رونق بوده و امروز بقایای تاریخی آنها برجای مانده از جمله کاروانسرای شاه عباس در ورده، کاروانسرای خشکرود و کاروانسرای سر قلعه که در مامونیه قرار دارد.

همچنین یخچال مهدی آباد، مسجد اعظم چلسبان، آبشار چناقچی علیا، امامزاده منصور ابن موسی بن جعفر(ع)، کبوترخانه خورآباد، کلیسای حضرت مریم چناقچی از دیگر آثار تاریخی این شهرستان است.

کد خبر 3930242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha