۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲

معاون وزیر صنعت اعلام کرد؛

پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۲۲ هزار بنگاه

پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۲۲ هزار بنگاه

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : تولید تاکنون ۱۶ هزار و ۸ میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، معدنی و کشاورزی پرداخت شده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، محسن صالحی نیا افزود : از این تعداد ۱۲ هزار میلیارد تومان مربوط به واحدهای صنعتی و معدنی و ۴ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی متوسط پرداخت تسهیلات را یک میلیارد  و ۹۰ میلیون تومان در بخش صنعت و معدن و ۳۰۸ میلیون تومان در بخش کشاورزی عنوان کرد.

به گفته صالحی نیا کل تسهیلات پرداختی در طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی و طرحهای نیمه تمام ۲۲ هزار و ۴۳۳ واحد بوده است که از این تعداد ۹ هزارو ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی،  حدود ۱۰ هزارو ۷۰۰ واحد جهاد کشاورزی و ۳۱۵۰ طرح نیمه تمام شامل ۱۴۰۰ طرح صنعتی و معدنی و ۱۷۰۰ طرح جهاد کشاورزی بوده است.

وی افزود : حدود ۵۹  هزار واحد تولیدی صنعتی، معدنی و کشاورزی و طرحهای تولیدی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶ هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی شامل  ۱۶ هزار  واحد صنعتی و معدنی و ۳۰ هزار واحد کشاورزی بودند.

صالحی نیا ادامه داد: همچنین از کل واحدهای ثبت نام شده  ۱۲ هزارو ۴۰۰ طرح نیمه تمام  شامل ۴ هزار طرح صنعتی و معدنی و ۸۰۵ هزار واحد کشاورزی بودند.

بر اساس آمار بانکهای کشاورزی، ملی، ملت، صادرات، تجارت، سپه و صنعت و معدن در این امر پیشتاز بودند.

معاون وزی صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ارزش مطلق تخصیص منابع کل صنعت و تولید ۱۲۴ هزار میلیارد تومان و درصد آن ۲۹ درصد کل تسهیلات بوده است که بخشی از آن تجدید یا تسهیلاتی است که از قبل هم اخذ شده بود و با توجه به شرایط برای تمدید و اخذ آن اقدام شد.

وی میزان کل تسهیلات بخش تولید  را در ۱۰ ماهه سال گذشته  ۸۶ هزار میلیارد تومان و با حدود ۴۳ درصد تغییر در عدد مطلق اعلام کرد.

کد خبر 3930443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha