۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی خبرداد؛

سرمایه گذاری شرکت خارجی در استان مرکزی برای تولید خوراک آبزیان

سرمایه گذاری شرکت خارجی در استان مرکزی برای تولید خوراک آبزیان

اراک- مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: یک شرکت دانمارکی با سرمایه گذاری هفت میلیون دلار، در استان مرکزی کارخانه تولید خوراک آبزیان راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاد کشاورزی استان مرکزی، حسن اکبری اظهار داشت: یکی از شرکت های معروف تولید کننده خوراک آبزیان از کشور دانمارک با مشارکت سرمایه گذار ایرانی، هفتمین کارخانه خوراک آبزیان خود در جهان را در استان مرکزی و شهرستان خمین احداث میکند.

وی ظرفیت تولید این کارخانه در فاز اول را ۱۵ هزار تن اعلام کرده و افزود: در فازهای دو و سه، این ظرفیت به ۲۵ و ۵۰ هزارتن افزایش خواهد یافت که با کامل شدن ظرفیت تولید این کارخانه، نه تنها میزان واردات خوراک آبزیان کشور به نصف می رسد، بلکه بخشی از تولید این کارخانه به کشورهای  روسیه، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر خواهد شد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: مبلغ سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی این کارخانه  هفت میلیون دلار است و مقرر شده تا پس از انجام کلنگ زنی که اوایل تیرماه سال ۹۶ انجام می شود، خوراک تولیدی این کارخانه در مهرماه سال ۹۷ وارد بازار شده تا بتواند بخش از خوراک آبزیان با کیفیت کشور را تامین نماید.

اکبری تصریح کرد: سالیانه حدود ۵۰۰ هزار تن خوراک مورد نیاز بخش آبزی پروری کشور است که با پیش بینی انجام شده برای تولید ۸۰۰ هزار تن آبزی پرورشی در پایان برنامه ششم توسعه، این نیاز به رقمی حدود ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

کد خبر 3931252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha