۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران اعلام کرد؛

محدودیت‌های نوروزی محورهای هراز و فیروزکوه/زنجیر چرخ الزامی است

محدودیت‌های نوروزی محورهای هراز و فیروزکوه/زنجیر چرخ الزامی است

دماوند- فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران ضمن اعلام محدودیت‌های نوروزی محورهای هراز و فیروزکوه گفت: در محورهای کوهستانی همراه داشتن تجهیزات زمستانی و ایمنی به ویژه زنجیر چرخ الزامی است.

سیاوش محبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص محدودیت و ممنوعیت‌های اعلام شده روزهای پایانی سال و عید نوروز در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران، اظهار داشت: این ممنوعیت و محدودیت‌ها در محور های هراز و فیروزکوه از سوی راهور ناجا اعلام و تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع شده است.

وی گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۵ الی ۲ بامداد ۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ و همچنین از ساعت ۸ صبح تاریخ دهم فروردین‌ماه الی ساعت ۲ بامداد ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ از تهران به سمت آمل و بالعکس ممنوع خواهد بود.

محبی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۴ در روزهای ۴، ۵، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین‌ماه لغایت ۲ بامداد روز بعد از رودهن به آب‌اسک ممنوع است.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران اضافه کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲ بامداد روزهای بعد در روزهای ۴، ۵، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین‌ماه از آب‌اسک تا رودهن در محدوده مشا به صورت یکطرفه خواهد بود.

وی در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در محور فیروزکوه نیز گفت: تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۵ الی ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ و همچنین از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ فروردین‌ماه الی ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

محبی با بیان اینکه محدودیت و ممنوعیتی در محور امام رضا(ع) وجود ندارد، اظهار کرد: در ایام تعطیلی نوروز و روزهای پایانی سال نیروها و اکیپ‌های پلیس راه شرق استان تهران با حداکثر توان و به صورت شبانه‌روزی در محورهای هراز، فیروزکوه و امام رضا(ع) حضور دارند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی در خصوص بارش باران و برف در کشور هموطنان حتما قبل از آغاز سفر شرایط راه‌ها را از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تماس با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵  و یا ۱۲۰ کسب و سپس اقدام به شروع مسافرت کنند.

وی ادامه داد: به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن و نواسانات شدید آب و هوایی در محورهای کوهستانی همراه داشتن تجهیزات زمستانی و ایمنی به ویژه زنجیر چرخ الزامی است.

محبی اضافه کرد: رانندگان برای رسیدن به مقصد عجله و شتاب نداشته باشند و با برنامه ریزی مشخص و صحیحی اقدام به آغاز سفر کنند، و با در نظر گرفتن حداکثر زمان مسافرت، محل‌های توقف و توقف‌های بین راه، طول سفر را جزئی از مسافرت بدانند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: مسافرین به صورتی برنامه‌ریزی کنند که در روشنایی روز سفر خود را شروع و شب هنگام در محل‌های امن و استراحتگاه‌های بین مسیر توقف و به استراحت بپردازند.

وی گفت: هر زمانی که احساس خستگی و خواب‌آلودگی به رانندگان دست‌داد از ادامه سفر پرهیز و با استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند، و به توصیه‌های پلیس و عوامل راهداری در محورهای مواصلاتی توجه کنند.

محبی افزود: در چنین شرایطی احتمال به وجود آمدن ترافیک سنگین و مقطعی در محورها وجود دارد، رانندگان در این مواقع با حفظ خونسردی، صبر و حوصله، تخطی از مقررات راهنمایی و رانندگی نداشته باشند و هرگز از شانه‌های سمت راست جاده تردد نکرده و رعایت حقوق شهروندی را سرلوحه رانندگی خود قرار دهند.

کد خبر 3932763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha