۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲:۳۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

فعالیت ۱۲ خط دریایی مسافری و معرفی ۳ مسیر جدید گردشگری در هرمزگان

فعالیت ۱۲ خط دریایی مسافری و معرفی ۳ مسیر جدید گردشگری در هرمزگان

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی کامل ناوگان مسافری دریایی این استان برای خدمات دهی به میهمان نوروزی در ۱۲مسیر دریایی و همچنین معرفی ۳ مسیر جدید گردشگری در نوروز خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور عصر چهارشنبه در مراسم آغاز طرح نوروزی در بنادر مسافربری هرمزگان اظهار داشت: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از امروز ۲۵ اسفندماه کلید خورد و به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت که تمهیدات لازم و امکانات متعدد ایمنی برای مسافران اندیشیده شده تا با خاطری آسوده به مقاصد دریایی و ساحلی هرمزگان و جزایر زیبای خلیج فارس همچون قشم، کیش و هرمز سفر کنند.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی پیش رو، ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی و ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۲هزار و ۴۸۰ دستگاه خودرو آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی است.

عفیفی پور اضافه کرد: همچنین برای ایمن سازی مسیرهای دریایی، ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ فروند شناور همیار ناجی آماده بکار شده و در بنادر نیز ایستگاه آتش نشانی، تیم های بازرسی و غواصی مستقر شده اند تا میهمانان نوروزی، سفرهای خاطره انگیز دریایی را به صورت ایمن تجربه کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان زیباسازی بصری بنادر مسافری، نصب بنرهای اطلاع رسانی، توصیه های ایمنی و نکات مربوط به محیط زیست دریایی در بنادر را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان با اشاره به پیش بینی ۱۲ خط دریایی مسافری و مسیرهای متعدد گردشگری در این استان برای نوروز ۹۶ خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار سه مسیر جدید گردشگری دریایی در شرق استان شامل خور آذینی در سیریک، خور تیاب در میناب و خور خلاصی در جاسک به عنوان مقاصد زیبای ساحلی ساماندهی و تمهیدات ایمنی برای گشت های دریایی پیش بینی شده است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت مباحث فنی در شناورهای مسافری گفت: شناورها باید الزامات برنامه ریزی شده را رعایت کنند و توجه داشته باشند که تمامی مسیرهای دریایی توسط VTS و AISکنترل می شود.

این مقام مسئول همچنین از مسافران و میهمانان نوروزی نیز خواست تا ضمن مطالعه بروشورهای ایمنی سفرهای دریایی به توصیه های فرماندهان شناورها توجه جدی داشته باشند و در زمینه رعایت محیط زیست دریایی نیز کوشا باشند.

کد خبر 3933900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha