۱۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تمام شهرهای مازندران به نسل ۳ تلفن همراه مجهز می‌شوند

تمام شهرهای مازندران به نسل ۳ تلفن همراه مجهز می‌شوند

ساری- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام شهرهای استان مازندران تا پایان فعالیت دولت یازدهم به نسل سوم تلفن همراه مجهز می‌شوند.

محمود واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ظرفیت اینترنت در استان با رشد ۸.۵ برابری به ۲۲۷ مگابیت رسیده است اظهار داشت: شبکه انتقال از ۶۵ گیگ به ۳۱۷ گیگ با افزایش پنج برابری و شمار مشترکان اینترنت نیز ۵.۵ برابر شد.

وی افزود: تاکنون هزار و ۷۳۰ روستای استان مجهز به اینترنت پرسرعت شده اند و ۴۵۰ کیلومتر فیبری نوری نیز بین شهرها کشیده شده و ۹۰۰ روستای استان نیز به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۴۵ شهر مازندران به نسل سوم تلفن همراه و ۲۵ شهر به نسل چهارم تلفن همراه مجهز هستند گفت: تاکنون ۷۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های آی تی و ارتباطات در استان هزینه شده است.

واعظی ادامه داد: تا پایان دولت ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهرهای مازندران کشیده می شود و تمام شهرها به نسل سوم تلفن همراه مجهز می شود و شمار شهرهای مجهز به نسل چهارم تلفن همراه به ۴۶ شهر خواهد رسید و در مجموع ۱۸۰ میلیارد تومان در مازندران هزینه می شود.

وی اجرای طرح تکاپو و توسعه کسب و کار نوین را از جمله فعالیت ها وبرنامه ها برای توسعه اشتغال یاد کرد و گفت: ما به دنبال آن هستیم که برای اشتغال و تولید برنامه ریزی داشته باشیم.

کد خبر 3941752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha