۱۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱:۵۵

سازمان ملل ممنوعیت تجمعات اعتراضی در آمریکا را غیردموکراتیک خواند

سازمان ملل ممنوعیت تجمعات اعتراضی در آمریکا را غیردموکراتیک خواند

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از طرح لوایحی در جهت محدود ساختن حق برگزاری تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز در شماری از ایالات آمریکا،‌ آن را اقدامی «غیردموکراتیک» خواندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از طرح لوایحی در جهت محدود ساختن حق برگزاری تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز در شماری از ایالات آمریکا، اعلام کردند که این لوایح «غیردموکراتیک» و ناقض تعهدات واشنگتن در حوزه حقوق بشر بین المللی است.

«دیوید کای» و «ماینا کیای» دو تن از کارشناسان ارشد سازمان ملل متحد در حوزه آزادی بیان و آزادی اجتماعات با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: «از ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون، شماری از لوایح غیردموکراتیک با هدف ممنوع ساختن تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز در مجالس قانونگذاری شماری از ایالتهای آمریکا مطرح شده اند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این لوایح پیشنهادی که در تناقض با تعهدات آمریکا مندرج در قانون حقوق بشر بین المللی است، در صورت تصویب حق آزادی اجتماع را نقض می کند».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «این روند همچنین یکی دیگر از ارکان قانون اساسی آمریکا را در معرض تهدید قرار می دهد: آزادی بیان».

طبق اظهارات کارشناسان سازمان ملل، از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر گذشته قانونگذاران آمریکا در دستکم ۱۹ ایالت این کشور لوایحی با هدف «محدود ساختن حق آزادی اجتماع» پیشنهاد کرده اند.

کد خبر 3942521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha