۱۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶

مدیر منطقه هرمز منطقه آزادقشم:

۴۰ هزار گردشگر نوروز امسال از جزیره هرمز بازدید کردند

۴۰ هزار گردشگر نوروز امسال از جزیره هرمز بازدید کردند

هرمز - مدیر منطقه هرمز سازمان منطقه آزاد قشم از بازدید بیش از ۴۰ هزار گردشگر از جزیره هرمز از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه آزاد قشم، عباس خدادادزاده با اشاره استقبال گردشگران از جزیره هرمز در نوروز امسال اظهار داشت: میزان بازدید گردشگران از جزیره هرمز نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، قلعه پرتقالی‌های هرمز به‌عنوان بزرگترین قلعه پرتقالی‌ها در جنوب کشور و در سطح استان پهناور هرمزگان علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جذب کرده است.

مدیر منطقه هرمز سازمان منطقه آزاد قشم عنوان داشت: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از محورها و پایه‌های اساسی بحث «اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال» فرصت مناسبی را برای ارزآوری ایجاد می‌کند.

خدادادزاده ادامه داد: در تعطیلات نوروز روزانه ۴۰۰ نفر بسیجی در قالب راهیان نور دریایی به این جزیره سفر و از یادمان شهدای هرمز و اماکن دیدنی این جزیره بازدید کردند.

وی گفت: مسافرت دریایی گردشگران به این جزیره از بندر شهید حقانی، بندر شهید ذاکری و بندر تیاب انجام می‌شود.

مدیر منطقه هرمز سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: در نوروز امسال ۴۷۸ فروند شناور استاندارد، جابه‌جایی مسافران هرمز را انجام دادند.

جزیره هرمز با وسعت ۴۲ کیلومتر مربع در خلیج فارس واقع شده و بسیاری آن را به علت موقعیت جغرافیایی و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت است که این جزیره را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌است.

هم‌اکنون هرمز هرساله صدها هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند که نشان از ضرورت توسعه صنعت گردشگری در این جزیره زیبا دارد.

کد خبر 3942573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha