۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۶:۵۳

با کشته شدن یک مرد چینی تبار توسط پلیس؛

هزاران نفر علیه خشونت پلیس در پایتخت فرانسه تظاهرات کردند

هزاران نفر علیه خشونت پلیس در پایتخت فرانسه تظاهرات کردند

هزاران نفر به نشانه اعتراض علیه خشونت پلیس و همچنین ادای احترام به مرد چینی تباری که هفته گذشته به دست نیروهای پلیس فرانسه کشته شد، در میدان جمهوری شهر پاریس تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، حدود ۶۰۰۰ هزار نفر روز یکشنبه به نشانه اعتراض علیه خشونت پلیس و همچنین ادای احترام به مرد چینی تباری که هفته گذشته به دست نیروهای پلیس فرانسه کشته شد، در میدان جمهوری شهر پاریس تجمع کردند.

اوایل روز یکشنبه، معترضان با در دست داشتن تصاویری از «لیو شائو یائو»- مرد چینی تباری که قربانی خشونت پلیس شد- و همچنین بنرهایی با عباراتی همچون «برای صلح، برای عدالت! علیه خشونت» و «من فرانسه را دوست دارم» در میدان جمهوری پایتخت فرانسه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

گردهمایی معترضان بطور آرام و مسالمت آمیز و با یک دقیقه سکوت در پای مجسمه ای در مرکز این میدان آغاز شد و تصاویر لیو و بنری با عبارت «نیروهای پلیس قاتل هستند،‌ ما خواهان عدالت هستیم» در گوشه و کنار میدان به چشم می خورد.

شایان ذکر است که روز بیست و ششم ماه مارس این مرد ۵۶ ساله چینی تبار توسط پلیس فرانسه کشته شد. رسانه های چین به نقل از خویشاوندان این فرد قربانی مدعی شدند که افسران پلیس بدون اخطار قبلی به خانه او وارد شده و به سوی وی آتش گشودند.

بنابر گزارشات، دلیل مراجعه نیروی پلیس به منزل این مرد چینی دعوا و بگو و مگوی وی با همسایه اش بود.

گفتنی است که روز بیست و هشتم ماه مارس، پکن مراتب اعتراض خود را به مقامات فرانسه اعلام کرد.

کد خبر 3942875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha