۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷

یزد در سالی که گذشت؛

آغاز ساخت ۱۲ نیروگاه خورشیدی در یزد/ثبت ۱۴۹ اثر در فهرست آثار ملی

آغاز ساخت ۱۲ نیروگاه خورشیدی در یزد/ثبت ۱۴۹ اثر در فهرست آثار ملی

یزد ـ استاندار یزد با تشریح طرح‌های عمرانی اجرا شده طی سال گذشته گفت: در همه حوزه‌های زیرساختی، راهسازی، درمانی، میراث فرهنگی و ... طرح‌هایی اجرا شده که روند توسعه استان را تسریع کرده است.

سیدمحمد میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زمینه اقدامات زیربنایی در استان در حوزه راه‌سازی ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شد.

وی از شناسایی ۲۹ نقطه حادثه‌خیز در استان یزد خبر داد و بیان کرد: مشکلات این نقاط برطرف شده و امیدواریم شاهد کاهش حوادث در این نقاط باشیم.

میرمحمدی، بهسازی و روکش راه اردکان نائین به طول ۷۰ کیلومتر، احداث زیرگذر مهریز، ساخت راه ابرکوه - مروست به طول ۷۰ کیلومتر، ساخت ۵۵ کیلومتر باند دوم راه اردکان - چوپانان و بهسازی ۳۰ کیلومتر باند قبلی را از جمله اقدامات زیربنایی دیگر در حوزه راهسازی برشمرد.

استاندار یزد همچنین از واگذاری ۱۱ هزار و ۳۱ واحد مسکن مهر به متقاضیان و مالکان این واحدها در طول سال گذشته خبر داد.

تکمیل طرح دو بانده شدن راه آهن بافق ـ زرین‌شهر تا هفته دولت سال ۹۶

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در حوزه حمل و نقل ریلی نیز افزود: در حوزه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی نیز اقدامات خوبی انجام شده به نحوی که دو بانده شدن ۲۵۰ کیلومتر از راه‌آهن بافق ـ زرین شهر در دستور کار بوده و اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصد و اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

میرمحمدی با بیان اینکه طرح دو بانده شدن راه آهن بافق ـ زرین شهر تا هفته دولت سال ۹۶ آماده بهره برداری می‌شود، بیان کرد: تکمیل راه آهن چادرملو ـ اردکان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه برق‌یسانی نیز یادآور شد: در سال ۹۵ سه طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال اجرا شده است و اقدامات انجام شده در حوزه برق سبب شد نه تنها قطعی برق در یزد بسیار محدود باشد بلکه با اجرای طرح‌های مختلف، شاهد تولید مازاد بر مصرف برق استان و انتقال آن به شبکه سراسری بوده ایم.

۳ نیروگاه خورشیدی سال آینده در یزد به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار یزد با اشاره به اینکه تولید برق از انرژی خورشیدی و ایجاد انرژی های پاک همواره از اولویت‌های ما در استان یزد بوده است، افزود: بیش از ۱۲ مورد از درخواست‌های احداث نیروگاه خورشیدی منجر به قرارداد ساخت شده و سه مورد هم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

میرمحمدی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه گازرسانی در سطح استان یزد نیز اظهار داشت: از سال ۷۵ تا ۹۲ حدود ۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری برای گازرسانی در استان یزد انجام شده که این میزان از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵ بالغ بر ۲ هزار و ۴۰ کیلومتر بوده است.

وی تصریح کرد: پذیرش اشتراک گاز از سال ۷۵ تا ۹۲ در استان یزد ۳۰۳ هزار و ۸۷۴ مشترک بوده که از سال ۹۲ تعداد مشترکان پذیرفته شده ۹۵ هزار و مورد بوده است.

۱۹ شهر استان یزد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند

استاندار یزد خاطرنشان کرد: تعداد شهرهای بهره مند از گاز شهری در استان یزد از سال ۷۵ تا ۹۲ تعداد ۱۵ مورد بوده که این میزان در سه سال اخیر به ۱۹ شهر رسیده است.

وی افزود: هم اکنون در مجموع ۷۵ درصد خانوارهای استان یزد زیر پوشش شبکه توزیع گاز قرار دارند که ۲۴ درصد از این میزان در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شده و بقیه در طول ۱۷ سال قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

میرمحمدی عنوان کرد: تعداد روستاهای دارای گاز استان ۱۴۹ مورد بوده که در حال حاضر ۱۷۰ روستا به آن اضافه شده است از طرفی واحدهای گلخانه ای دارای گاز از رقم هزار و ۳۰۶ واحد به دو هزار و ۷۴۵ واحد رسیده است همچنین ۲۱۳ کوره آجرپزی به گاز شهری تجهیز شده اند.

گازرسانی به کوره‌های آجرپزی و گلخانه‌های یزد

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۶۳ واحد کوره آجرپزی از گاز طبیعی بهره مند هستند که این امر تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

میرمحمدی ادامه داد: به ۳ هزار و ۷۲۹ واحد تولیدی دارای گاز ۲ هزار و ۵۲۶ واحد اضافه شده که با این حساب در حال حاضر در مجموع ۶ هزار و ۲۵۵ واحد تولیدی از گاز استفاده می کنند.

میرمحمدی در تشریح طرح ها و پروژه های مخابراتی استان یزد نیز اظهار داشت: ۵۳۰ طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۲۱۴ میلیارد تومان در سه سال گذشته در استان یزد اجرا شده است.

وی، ثبت ۱۴۹ اثر ملی، اضافه شدن ۳۰۰ تخت هتل به تخت های موجود، ایجاد ۵۱ واحد بومگردی با ظرفیت هزار و ۱۰۰  تخت، ارسال پرونده ثبت جهانی شهر یزد به یونسکو، ساماندهی پیست سخوید، رسمیت یافتن بین المللی بودن فرودگاه آیت الله شهید صدوقی یزد و اضافه شدن ۲۵۰ هکتار به مساحت این فرودگاه و ... را از اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری برشمرد.

کد خبر 3943470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha