۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۵۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کاهش ۸۲ درصدی فوتی تصادفی در هرمزگان

کاهش ۸۲ درصدی فوتی تصادفی در هرمزگان

بندرعباس - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش ۸۲ درصدی فوتی تصادفی در ایام نوروز نسبت به مدت مابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، عبدالله غریب زاده با اشاره به فعالیتهای اورژانس ۱۱۵ استان از ۲۵ اسفند ۹۵ لغایت ۱۳ فروردین ۹۶ در هرمزگان (طرح نوروزی) گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۶۳ ماموریت توسط تکنسین های اورژانس استان در این ایام، انجام شده است.

دکتر غریب زاده مصدومین و فوتی تعطیلات نوروز ۹۶ را بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۸۹۶ نفر از مصدومان مربوط به حوادث ترافیکی هستند و یک هزار و ۶۰۴ نفر از مصدومان حوادث غیر ترافیکی و سایر بیماریها به شمار می روند.

وی مصدومین اعزامی به بیمارستانها و مراکز درمانی را یک هزار و ۴۸۸ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: تعداد ۶۵۳ نفر از حادثه دیدگان توسط تکنسین های اورژانس در محل درمان شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: متاسفانه در این ایام ۱۱ نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده ای و شهری و ۳۰ نفر در حوادث غیر تصادفی جان خود را از دست دادند.

دکتر غریب زاده تعداد ماموریت های پایگاههای سلامت نوروزی را ۱۷۶ مورد عنوان کرد؛ و اظهار داشت: ۳۵ مورد تصادفی ، ۳۴ مورد ترومایی غیر ترافیکی و ۱۰۶ مورد سایر بیماریها بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۸۲ درصدی فوتی تصادفی نسبت به سال گذشته عنوان کرد: متاسفانه آمار فوتی غیر تصادفی نسبت به سال گذشته ٣٦ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، از مجموع ۸۹۶ تصادفی که توسط اورژانس ۱۱۵ از ابتدای طرح سلامت نوروزی در ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۶بررسی شده است؛ به لحاظ تعداد مصدومان تصادفی، محور شمال هرمزگان (بندرعباس – حاجی آباد) ، با ۲۱۶ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان تصادفی را به خود اختصاص داده است و بیشترین فوتی تصادفی با ۵ فوتی نیز مربوط به محور شرق و جنوب شرق استان بوده است.

کد خبر 3943887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha