۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵

۱۳ تا ۱۵ ماه رجب؛

۲۴ مسجد در قم پذیرای معتکفین است/ ثبت نام بیش از ۲۱ هزار نفر

۲۴ مسجد در قم پذیرای معتکفین است/ ثبت نام بیش از ۲۱ هزار نفر

قم - رئیس ستاد اعتکاف استان قم، گفت: با توجه به تعداد بالای ثبت نام کنندگان برای مراسم اعتکاف پس از قرعه کشی ۶ هزار و ۴۵۰ مرد و ۷ هزار و ۷۹۰ زن در ۲۴ مسجد قم معتکف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اعتکاف به یک مراسم فرا ملی تبدیل شده است، اظهار داشت: سال گذشته در ۶۲ کشور این مراسم برگزار شد.

وی گفت: مراسم معنوی اعتکاف از ۲۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه (۱۳ الی ۱۵ رجب) مصادف با ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین علی(ع) به مدت ۳ روز در داخل و خارج کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف با دو رکن اساسی حضور در مسجد و روزه همراه است، افزود: افتتاحیه این مراسم در قم و با حضور تمام معتکفین روز شنبه ۱۹ فروردین‌ماه در مصلی قدس برگزار می‌شود.

وی از ثبت نام ۲۱ هزار و ۵۱۸ نفر برای شرکت در این مراسم خبر داد و گفت: از آن جایی که تعداد ثبت نام کنندگان بیش از ظرفیت محل‌های اعتکاف بوده است لذا قرعه کشی صورت گرفته و در نهایت ۶ هزار و ۴۵۰ مرد و ۷ هزار و ۷۹۰ زن برای شرکت در این مراسم پذیرفته شده‌اند.

حجت الاسلام تکیه‌ای ادامه داد: ۲۴ مسجد در قم برای مراسم اعتکاف تجهیز شده‌ که از این تعداد ۱۶ مسجد به برادران و ۸ مسجد به خواهران اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه از اعتکاف بیش از این توقع وجود دارد، افزود: باید ظرفیت‌سازی صورت بگیرد چرا که مسجد مناسب برای این امر به اندازه کافی وجود ندارد و باید مساجد بیشتری برای این امر تجهیز شوند.

رئیس ستاد اعتکاف قم عنوان کرد: همانند سال‌های گذشته امسال نیز اعتکاف دانشجویی، دانش آموزی و اعتکاف ویژه افراد غیر ایرانی و نیز ایثارگران را خواهیم داشت.

کد خبر 3944272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha