۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰

چرا برخی هواداران موافق نیستند؟

وظایف سنگین دو سرمربی/ منصوریان و برانکو فرمانده‌اند و قربانی!

وظایف سنگین دو سرمربی/ منصوریان و برانکو فرمانده‌اند و قربانی!

برخورد منصوریان با نورافکن و برانکو با رضاییان با وجود مخالفت برخی هواداران، درست‌ترین و بهترین تصمیم برای ساختن بازیکنانی حرفه‌ای است حتی به قیمت از دست رفتن مقام.

به گزارش خبرنگار مهر، منصوریان و برانکو مسئول هستند، منصوریان و برانکو سوای مربی بودن، شغل انبیا را هم دارند، نه آنها که همه دیگرانشان در هیبت مربیگری معلم هستند، معلم جوان های ایران، جوان هایی که هم سن و سال فرزند خودشان هستند. جوان هایی که باید «تلمذ» کنند. جوان هایی که باید یاد بگیرند.

منصوریان و برانکو فرمانده هستند
منصوریان و برانکو فرمانده هستند، آنها باید حتی هواداران را هم راهنمایی کنند. گاهی باید مقابل همه کامنت های بد و جلف و زشت و بی معنی و بی هویت و بی ارزش و بی فرهنگ هم بایستند و تنها کامنت های خوب و نقاد و معنی دار و با ارزش را ببینند و بشنوند. آنها در مسیری گام برمی دارند که همه تصمیم هایشان مخالف و موافق دارد، از ترکیب چیدن بگیرید و صراط مستقیم را بروید تا برسید به کوچینگ و تعویض و گاهی هم تادیب.

منصوریان و برانکو قربانی هستند
منصوریان و برانکو قربانی هستند، آنها و همه دیگرانشان در همه تیم های دیگر مکلفند، موظفند، مجبورند که تصمیم بگیرند حتی امروز که استقلال در رقابت با تراکتورسازی برای سهمیه مستقیم به آسیا و نایب قهرمانی و شاید حتی برای قهرمانی می جنگد.

منصوریان باید قربانی ساختن بازیکن حرفه ای شود تا نورافکن ها، خورشیدهای آینده این فوتبال باشند و به جای لگد زدن به توپ لگد زدن بطری آب و ساک تدارکات را یاد نگیرند و «لام تا کام» حرف نزنند و چوب لای چرخ قطار در حال حرکت نگذارند.

حتی امروز که پرسپولیس در آستانه قهرمانی است و در گروه آسیایی چشم امید میلیون ها نفر است، برانکو باید خودش را قربانی کند تا فوتبال ایران به جای رامین رضاییانی پای کار و محکم و حرفه ای بازیکنی آماتور و «باری به هر جهت» و مارکوپولویی بی توجه به قرارداد و قواعد در آینده تحویل نگیرد.

منصوریان و برانکو مربی هستند
منصوریان و برانکو مربی هستند، آنها باید مثل مربیان بزرگ، مثل ژاکه ای که کانتونا را کنار زد، یا آنجلوتی که ریوالدوی بزرگ را کنار گذاشت یا فرگوسنی که بکهام و استام و کین را کنار زد و حتی مثل همین کی روش و دهداری خودمان، هم مقابل بازیکن سالاری بایستند هم مقابل تیفوسی هایی که تصور «خود مربی بینی» دارند و بازیکن را به باشگاه، به اصول، به مربی، و ... ترجیح می دهند و حرفه ای نیستند.

منصوریان و برانکو که نه، همه مربیان و همه تصمیم سازان بزرگ برای تصمیم گرفتن باید صفحات مجازی خودشان، صفحات مجازی اقوامشان و ... را ببندند و حتی برخی مواقع گوش هایشان را بگیرند و تصمیم صحیح را بگیرند نه تصمیم مورد نظر اکثریت غیر کارشناس و عیر مطلع احساساتی را!

به هر حال آنها باید بدانند در فوتبال ایران گاهی به مسی و رونالدویی که دیشب برای آنها «کف» زده اند، امروز حرف هایی زده می شود شبیه به حرف های «چاله میدان». منصوریان و برانکو اما مسئولند، فوتبال از آنها علاوه بر جام بازیکن سازی هم می خواهد.

کد خبر 3945015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha