۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶

امام جمعه ابهر:

اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای بی‌بدیل برای نجات و پیشرفت اقتصاد کشور است

اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای بی‌بدیل برای نجات و پیشرفت اقتصاد کشور است

زنجان- امام جمعه ابهر گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای بی‌بدیل برای نجات و بلکه پیشرفت اقتصاد کشور در تمامی ابعاد است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر ابهر با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف، افزود: برای اهمیت اعتکاف همین بس که خداوند پیامبر اولوالعزم خود حضرت ابراهیم (ع) را مامور می‌کند مسجد و خانه خدا را برای معتکفین آماده کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین راه برای عبادت همان خلوت و پرهیز از کثرت است. هرچه انسان از کثرت فاصله داشته باشد در عبادت کامیاب‌تر است و اعتکاف هم از همین جهت محترم و معتبر است.

رحیمی با بیان اینکه امروز مسئولان باید به جای حرف زدن، عمل کنند، افزود: بعضی‌ها مع‌الاسف خیلی خوب حرف می‌زنند، در حالی که آن‌ها وظیفه عمل دارد. حرف زدن وظیفه دیگران است. باید بی‌صدا و بدون قیل و قال در حیطه کاری و مسئولیتی خویش به پاکی کار کنند، البته اگر در جایی دیدند به مردم ظلم می‌شود باید فریاد برآورند.

امام جمعه ابهر گفت: امروز بزرگ‌ترین خدمت و عبادت، اشتغال‌زایی و در فکر مردم بودن است.

رحیمی مبارزه با فساد را یکی از ضرورت‌های امروز دانست و تصریح کرد: آیا در خصوص مبارزه با فساد، به‌ویژه فساد مالی و اقتصادی، کم حرف زده و شنیده‌ایم؟ تا بدانجا که فریاد مقام معظم رهبری دلسوز و دردآشنای انقلاب‌مان بلند شد که کمتر حرف بزنید و بلکه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی طرحی نو و اقدامی قاطع و انقلابی دراندازید.

وی  از اقتصاد مقاومتی به‌عنوان نسخه‌ای بی‌بدیل برای نجات و بلکه پیشرفت اقتصاد کشور در تمامی ابعاد یاد کرد و گفت: علی‌رغم اعتراف همگان به‌ویژه تیم اقتصادی دولت، حال به ‌دور از کشمکش‌های عرصه سیاست و قدرت، باید واقع‌بینانه به ارزیابی عملکردها نشست که آیا با همه قیل و قال‌ها و سیاه‌نمایی‌ها و کاسه و کوزه‌ بر سر دیگران شکستن‌ها، چه اقدام مفیدی در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداشته شده است؟.

رحیمی در واکنش به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، ضمن محکومیت شدید این اقدام، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می‌کند، لذا معتقدیم که این‌گونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک، یک اقدامی نابه‌جا و نابخردانه و دور از قوانین بین‌المللی است و این گونه حرکت‌ها در راستای حمایت از تروریست بوده و دامنه شعله جنگ را گسترش داده و موجب ناامنی منطقه خواهد شد.

کد خبر 3946700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha