۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹

امام‌جمعه بجنورد:

روابط حزبی وسیاسی اقتصاد کشور را فلج می‌کند/فرهنگ کار نهادینه شود

روابط حزبی وسیاسی اقتصاد کشور را فلج می‌کند/فرهنگ کار نهادینه شود

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه با مدیریت تخصص گرا، جهادی و انقلابی می‌توان مانع نفوذ دشمنان در اقتصاد شد، گفت: روابط حزبی و سیاسی، اقتصاد کشور را فلج می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد بابیان اینکه دشمن  در تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است، اظهار کرد: ما در کشور استعداد، ظرفیت و ابزار برای توسعه و پیشرفت داریم و مشکل در مدیریت‌ها است که باید اصلاح و بازسازی شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر اینکه در بدنه جامعه و ظرفیت‌های موجود کمبودی نداریم، تصریح کرد: با مدیریت تخصص گرا، جهادی و انقلابی می‌توان در مقابل رخنه و نفوذ دشمنان در اقتصاد کشور ایستادگی کرد.

وی با اشاره به آفتی که در بین برخی مدیران و در بین تمام دولت‌ها وجود داشته است، عنوان کرد: کسانی که بارأی مردم به‌جایگاهی می‌رسند در انجام مسئولیت خود وامدار دیگران می‌شوند.

انتخابات مایه عزت و اقتدار ایران

وی انتخابات را از ارکان مردم‌سالاری دینی و مایه عزت و اقتدار ملت ایران توصیف و بخشی از رهنمودها و نقشه راه مقام معظم رهبری برای امسال در دو موضوع مهم اقتصاد و سیاست را برای نمازگزاران تبیین کرد.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: مطرح‌شدن موضوع اقتصاد مقاومتی به‌عنوان شعار سال از سوی رهبری اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد، بنابراین کار و اشتغال باید در جامعه به یک گفتمان و فرهنگ تبدیل شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی به مدیران توصیه کرد تا خدمت را در جامعه گسترش دهند و افزود: اگر در جامعه تفکر تولید و کارآفرینی نهادینه شود، دیگر بیکاری وجود نخواهد داشت.

وی بیکاری را منشأ بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: برچیدن فرهنگ غلط وابستگی به تولیدات خارجی و حمایت از تولیدکنندگان داخل باید پررنگ‌تر شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین به آفت‌های زمان انتخابات و رأی‌گیری اشاره داشت و خریدوفروش رأی را ازجمله این آفت‌ها برشمرد و اظهار کرد: از نشانه‌های جامعه رو به رشد، حضور در انتخابات همراه با بصیرت، آگاهی و فکر و تحلیل است.

غوغای نفاق بین المللی در سیاست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با برشمردن ویژگی‌های حکومت امام زمان(عج) گفت: نفاق و طرفداران منافقان در حکومت امام زمان(عج) جایی ندارند، درحالی‌که امروز نفاق بین‌المللی در سیاست غوغا می‌کند و صداقت کمرنگ شده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: زمامداران دنیا مردم را به‌جای دعوت به خدا، به خود دعوت می‌کنند و در دنیای امروز در تکاثر و زیاده‌خواهی با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند.

مومنان مرد میدان عمل و اقدام

خطیب نماز جمعه بجنورد  با اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) مرز ایمان و نفاق را بیان کرد و افزود: منافق حرف زیاد می‌زند و شعار می‌دهد اما عمل نمی‌کند، درحالی‌که مؤمن، مرد میدان عمل و اقدام است و عمل او از سخنانش پیشی می‌گیرد.

وی فرارسیدن ماه رجب و ایام اعتکاف را مورداشاره قرارداد و اظهار کرد: رجب، ماه استغفار و همراه شدن با معنویت است، چراکه با تزکیه در این ماه و نیز نورانی کردن دل در ماه شعبان، به استقبال شایسته ماه ضیافت خدا که ماه رمضان است می‌رویم.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با تبریک در پیش بودن سالروز ولادت امام جواد(ع) و علی(ع) در ماه رجب، عنوان کرد: ولادت امام علی(ع) منشأ خیر برای مردم و روز بعثت، ولایت، نبوت و امامت است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به سالروز شهادت مرتضی آوینی در بیستم فروردین و نام‌گذاری این روزبه نام هنر انقلاب اسلامی، گفت: شهید آوینی الگوی تمام‌عیار برای هنرمندان جامعه است.

کد خبر 3946735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha