۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱

به مناسبت روز جهانی اتیسم؛

نمایشگاه نقاشی مددجویان مرکز اتیسم "حس پنهان" در کرمانشاه برپا شد

نمایشگاه نقاشی مددجویان مرکز اتیسم "حس پنهان" در کرمانشاه برپا شد

کرمانشاه- نمایشگاه یک روزه آثار نقاشی مددجویان مرکز اتیسم "حس پنهان" به مناسبت روز جهانی اتیسم در محل فرهنگسرای شهر کرمانشاه برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه نمایشگاه یک روزه آثار نقاشی مددجویان مرکز اتیسم "حس پنهان" به مناسبت روز جهانی اتیسم در محل فرهنگسرای شهر کرمانشاه برپا شد.

الهام حیرانی مدیر مسئول مرکز اُتیسم حسن پنهان کرمانشاه در این مراسم گفت: در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشی مددجویان در بخش های آزاد و مفهومی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرکز اُتیسم حسن پنهان ۱۹ کودک دارای اختلال اُتیسم وجود دارد که از خدمات مختلف این مرکز بهره مند هستند.

به گفته حیرانی، به مناسبت روز جهانی اُتیسم همچنین ویژه برنامه ای برای اطلاع رسانی و آگاهی افراد با اختلال اُتیسم در محل پارک کودک و خانواده نوبهار برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه اغلب کودکان دارای اختلال اتیسم تا سن پیش از مدرسه و حتی بالاتر از آن تشخیص داده نمی شوند، افزود: غربال گری تمامی کودکان در مراحل رشد اولیه جهت ارجاع آنان برای تشخیص و شناسایی کودکان نیازمند مداخله، ضروری است.

وی یادآور شد: اختلال اتیسم بخش هایی از مغز را که کنترل کننده عواطف هستند تحت تاثیر خود قرار داده و فرد در برقراری ارتباط و انجام حرکات بدن دچار مشکل می شود و در مرحله نوزادی و ابتدای تولد، سَر و جمجمه ای به مراتب بزرگتر از سایر کودکان دارند.

مدیر مسئول مرکز اُتیسم حسن پنهان کرمانشاه اضافه کرد: ناتوانی و ضعف در برقراری ارتباط با دیگران یکی از مهمترین ویژگی های اختلال طیف اتیسم است.

کد خبر 3948652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha