۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷

امام جمعه سیراف عنوان کرد:

ذاکری امام حسین(ع) سند افتخار بزرگی برای انسان است

ذاکری امام حسین(ع) سند افتخار بزرگی برای انسان است

بوشهر - امام جمعه سیراف گفت: ذاکری امام حسین(ع) سند افتخار بزرگی برای انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری صبح دوشنبه در آیین بزرگداشت حاج عباس محمودی ذاکر و پیرغلام امام حسین(ع)در مسجد جامع بردخون، اظهار داشت: ذاکری و نوکری امام حسین(ع)بزرگترین سند افتخار انسان است.

وی با اشاره به سابقه طایفه آل عاشور، افزود: خاندان عاشوری، محمودی، واعظی و بحرانی همواره در مسیر اهلبیت و تبیین مبانی دینی و مصائب و استقامت معصومین(ع)حرکت کرده‌اند.

عاشوری با بیان مقام و جایگاه والای ذاکران سالار شهیدان، اضافه کرد: حاج عباس محمودی تا پایان عمر دست از ذکر امام حسین(ع) برنداشت و مردم را در خط ولایت و اهلبیت ارشاد می‌کرد و به تحکیم پایه‌های دینی مشغول بودند و برای بازگوکردن فضائل اهلبیت همت می‌کردند و باعث تقویت ارتباط مردم و اهلبیت می‌شدند.

امام جمعه سیراف ادامه داد: برخی فقط حرف می‌زنند و اخلاص ندارند اما عده‌ای خود را عامل می‌دانند و درجات عالی انسانی را می‌پیمایند و آنچنان به خدا نزدیک می‌شوند که توصیف نشدنی است.

وی خاطرنشان کرد: انسان از بدو خلقت مورد عنایت پروردگار بوده که باید مواظب باشد همواره در مسیر خدایی و معرفت گام بردارد و افتخارات خود را حفظ کند چرا که شیطان به دنبال گمراهی انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حاج شیخ عباس محمودی متولد ۱۳۰۸ شمسی در روستای شیبرم بردخون است و از ۱۰ سالگی طبق سنت پدران و اجداد سرشناسش به جرگه ذاکرین پیوست و به دلیل لحن و صوت کم نظیر به شهرت رسید و در مجلس وعظ و خطابه و منبر بزرگان روزگار مانند مفتون بردخونی، علی سمیل، آیت الله میرزا احمد دشتی، آیت الله حاج سید حسین پورفاطمی و خالوحسین بردخونی خطابه و روضه خوانی می کرد.

حافظه قوی، صدای حزین و دلنشین، تسلط بر مقاتل و منابع تاریخ اسلام و اخلاص کم نظیر وی به ساحت قدسی پیامبراسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت و به‌ویژه سالار شهیدان از عوامل موفقیت و شهرت منبر و روضه خوانی آن مرحوم بود.

این روحانی برجسته بنا به گفته خودش پیش از فوت ۱۶پسر و شش دختر از سه همسر داشت که شش نفر از فرزندان و هشت نفر از نوه ها و یکی از نتیجه‌هایش ملبس به لباس روحانیت شده است و بالاخره پس از عمری نوکری اهلبیت(ع)در ظهر سه شنبه ۱۵ فروردین۹۶در سن ۸۸ سالگی دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 3949292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha