۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶

حجت الاسلام مجید قریشی:

همه نهادهای فرهنگی در اعتکاف درگیر هستند

همه نهادهای فرهنگی در اعتکاف درگیر هستند

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: همه نهادهای فرهنگی در اعتکاف درگیر هستند. دانشگاه نیز مسئولیت فرهنگی دارد که به دلیل تاثیرات فرهنگی اعتکاف، شاهد روند متفاوتی در جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع (اعتکاف) در مصاحبه تلفنی با حجت الاسلام مجید قریشی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها روانه آنتن شد.

حجت الاسلام مجید قریشی با اشاره به اینکه اعتکاف یک سنت اسلامی است و از زمان رسول الله در کشورمان رایج بوده، اظهار داشت: بعد از انقلاب با یک سرعت خارق العاده ای، اعتکاف از دانشگاه ها شروع به رویش کرد و جوانان و دانشجویان عزیزمان این سنت را نهادینه کردند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم در کل کشور، مساجد مملو از جوانان عزیز است. دانشجویان به دنبال یک دل آرام هستند و به همین دلیل شاهد هستیم جمعیت زیادی از دانشجویان در اعتکاف ثبت نام کرده اند و انشاالله سه روز را در مساجد خواهند گذراند و امیدوار هستم این ایام، برای آنها ایام خوش و سازنده ای باشد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها درباره نهادهای درگیر در اعتکاف گفت: تقریبا همه نهادهای فرهنگی در این موضوع درگیر هستند به ویژه صدا و سیما که تبلیغات خوبی در این زمینه انجام می دهد. دانشگاه نیز مسئولیت فرهنگی دارد که به دلیل تاثیرات فرهنگی که می گذارد، شاهد روند متفاوتی در جامعه هستیم.

وی درباره تاثیر اعتکاف بیان داشت: اگر از خود دانشجویان نیز سوال کنیم، کاملا مشاهده می کنیم که از هیاهوهای زندگی دور می شوند و روزه می گیرند و با امور دینی سر و کار دارند.

قابل ذکر است، برنامه «صبح و گفت و گو» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ صبح از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت شبکه مراجعه کنند.

کد خبر 3949408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha