۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۰۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

جابجایی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان

جابجایی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اله مراد عفیفی پورعصر دوشنبه در نشست خبری ضمن ابراز سپاسگزاری از همکاری رسانه ها در سال گذشته اظهار داشت: واقعیت امر این است که رسانه های استان به دنبال نشان دادن موفقیت ها و ظرفیت ها برای رونق بیشتر اقتصادی استان هستند و انتقادات را نیز در راستای بهره گیری بیشتر از ظرفیت ها مطرح می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های ستاد نوروزی تسهیلات سفرهای دریایی در استان بیان کرد: مسئولیت این ستاد بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی است که ۲۷ عضو از دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه دریا را شامل می شود. هرچند طرح نوروزی همه ساله از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، اما جلسات و اقدامات آن از ماه ها قبل از عید کلید می خورد.

این مقام مسئول اضافه کرد: جلسات متعددی قبل از شروع طرح نوروزی با حضور اعضای کمیته حمل و نقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برگزار شد و اقداماتی همچون بازرسی از شناورها نیز ماه ها پیش از آن از اوایل مهرماه آغاز شد.

عفیفی پور با اشاره به اقدامات جدید صورت گرفته در طرح نوروزی ۹۶ گفت: امسال برای نخستین بار فرماندهان شناورها از مرکز کنترل ترافیک دریایی (VTS ) اداره کل بنادر هرمزگان بازدید کردند و در جریان نحوه پایش الکترونیکی شناورها قرار گرفتند. همچنین مهماندارهای خانم از اوایل عید نوروز روی شناورها مستقر شدند تا به حجم عمده ای از مسافران که بانوان هستند، خدمات و اطلاعات ارایه دهند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: طی ۲۱ روز اجرای طرح نوروزی سال ۹۶ ، در مجموع جابجایی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر -سفر مسافر و گردشگر به انجام رسید که از این رقم چهار میلیون نفر سفر مربوط به ترددهای مسافری و حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز به جابجایی گردشگران اختصاص داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال در حوزه جابجایی مسافران دریایی قریب به ۷درصد کاهش داشتیم که علت اصلی آن شرایط نامساعد جوی در استان بود و هفت روز به شکل کامل یا در ساعاتی از روز مجبور شدیم برای حفظ ایمنی و جان مسافران، فعالیت بنادر مسافری و ترددهای دریایی را متوقف کنیم.

عفیفی پور اظهار داشت: طی این مدت بیش از ۵۶۰ هزار خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت با ثبت ۲۰ هزار سفر دریایی بین سرزمین اصلی و جزایر جابجا شد که عمده آن به مسیرهای دریایی قشم و کیش اختصاص داشت.

وی افزود: طی تعطیلات نوروزی امسال، ۹هزار و ۷۰۰ تردد شناورهای دریایی برای جابجایی مسافر و ۸۳ هزار تردد نیز برای جابجایی گردشگران انجام شد که حجم گسترده و عظیمی از سفرهای دریایی در هر روز را شامل می شود.

عفیفی پور همراهی و همکاری رسانه ها و صداوسیما در اطلاع رسانی به مردم در زمینه وضعیت ترددهای دریایی وشرایط جوی و همچنین اقدامات روابط عمومی این اداره کل را در تامین رضایت مردم و ایمنی سفرهای دریایی بسیار موثر دانست.

مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز اطلاع رسانی را یکی محورهای پنج گانه اقدامات طرح نوروزی دانست و فعالیت های رسانه ها و همچنین روابط عمومی اداره کل بنادر را در کاهش ترددهای غیرمجاز و افزایش ایمنی سفرها بسیار اثرگذار اعلام کرد.

کد خبر 3949958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha