۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۳۱

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر:

جناح‌ و بینش سیاسی در بررسی صلاحیت‌ کاندیداها تاثیرگذار نیست

جناح‌ و بینش سیاسی در بررسی صلاحیت‌ کاندیداها تاثیرگذار نیست

بوشهر - رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی صلاحیت‌ کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر جناح‌ و بینش سیاسی تاثیرگذار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری ظهر چهارشنبه در نشست خبری در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر هم‌اکنون چهار نماینده در مجلس دارد که در انتخابات دور آینده یک نماینده به استان اضافه می‌شود ولی هنوز وضعیت حوزه‌ها مشخص نیست.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر بیان کرد: بررسی وضعیت صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا در حال انجام است و با حساسیت بالایی در این زمینه عمل می‌کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه بینش سیاسی افراد در تائید و رد صلاحیت آنها هیچ تاثیری ندارد، اضافه کرد: شرایط و فضای موجود باعث تغییر در اجرای قانون نمی‌شود و خصومت شخصی و مسائل جناحی و جوسازی‌ها در تائید یا رد صلاحیت‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.

خدری با اشاره به اینکه اعضای هیئت عالی نظارت هیچ تسویه حساب شخصی با کسی ندارند، ادامه داد: در جریان بررسی صلاحیت‌ها حرمت، حقوق و آبروی اشخاص را فدای اختلاف‌های شخصی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تائید صلاحیت افراد صالح و دارای شرایط، حق مردم است، خاطرنشان کرد: رد صلاحیت افراد صالح تضییع حق آن داوطلب و همچنین ضایع شدن حق مردم است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی صلاحیت‌ها بر اساس استعلام مراجع چهارگانه، افزود: مراجع چهارگانه استعلام‌ها را انجام داده‌اند و دخالتی در رد یا تائید صلاحیت‌ها دارند.

وی از برخورد جدی با تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: شورا وظیفه مدیریت شهری را برعهده دارد و تلاش می‌شود که شوراها به جایگاه واقعی خود دست یابند.

خدری اظهار داشت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شوراها سبب افزایش اعتماد عمومی مردم و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی می‌شود و این پارلمان‌های محلی رسالت مهمی در تحقق مطالبات مردم و مدیریت شهری و روستایی دارند.

کد خبر 3951148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha