۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۳۵

وزیر بهداشت عنوان کرد؛

ساخت ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم

ساخت ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای دولت یازدهم وعده دادیم که در مدت ۴ سال، ۲۱ هزار تخت بیمارستانی را تحویل می دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح فاز دوم بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب، اظهار داشت: امروز مدعی هستیم که نه تنها ۲۱ هزار تخت بلکه چندین هزار تخت بیشتر را تا پایان دولت، تحویل می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای دیرینه مردم اسلام آباد غرب، افتتاح این پروژه بود و با پیگیری های مسئولان استانی و همت مجموعه علوم پزشکی کرمانشاه، در خدمت مردم قرار گرفت.

هاشمی گفت: ممکن است در این بیمارستان با کمبود تجهیزات پزشکی یا نیروهای متخصص روبرو باشند که حتما برطرف می شود چراکه اسلام آباد غرب باید قطب پزشکی باشد و شهرستانهای اطراف را از نظر انجام اعمال جراحی پیشرفته و دشوار پوشش دهد.

وی با اشاره به خدمات دولت یازدهم در حوزه های مختلف، اظهار داشت: خدمات انجام شده در حوزه های مختلف در طول سه سال و نیم گذشته، متعلق به یک وزارتخانه یا دولت نیست بلکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و افرادی که در داخل و خارج از کشور، رفتار ما را نظاره می کنند، تمام قوا را یکی و در قالب حکومت جمهوری اسلامی می بینند.

وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت های دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی، گفت: فراموش نکرده ایم که در برهه ای از تاریخ کشور، ایران هراسی به اوج خود  رسیده بود که البته خودمان بیشتر از دیگران، فرصت را برای ایران هراسی فراهم کرده بودیم اما در دولت یازدهم با عنایت خدا، هدایت های مقام معظم رهبری و حمایت مسئولان و سران کشور، شرایط تغییر کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی تصور می کنند که در عرصه بین المللی باید یک طرفه پیروز شویم که این نوع تفکر، نادرست است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حوزه سلامت دو رویکرد عمده وجود دارد. برخی افراد، توجه به بهداشت، درمان و دارو و خدمت به بیماران صعب العلاج را هزینه می دانند و معتقدند که باید بجای هزینه کرد در حوزه سلامت، به ساخت ریل، جاده، پتروشیمی و... بپردازیم.

هاشمی اضافه کرد: در مقابل این افراد، عده ای اعتقاد دارند که سلامت، محور توسعه است بنابراین ملتی پیشرفت می کند که از نظر جسمی، روحی، روانی و اجتماعی سالم باشد که باید برای سلامت جامعه، هزینه کرد.

وی با بیان اینکه رتبه ایران از نظر اعتبارات عمومی اختصاص داده شده به حوزه سلامت، در دنیا ۱۵۳ است، افزود: نمایندگان مجلس تصور نکنند که با اجرای طرح تحول سلامت و اختصاص منابع به حوزه سلامت، کار خیلی بزرگی کرده ایم و لازم است که در این حوزه، هزینه بیشتری شود و ما سال گذشته در تامین منابع و وصول مطالبات خود مشکلاتی داشتیم که در پایان سال گشایشی در کار ایجاد شد و امیدواریم که در سال جاری، شاهد عقب ماندگی در پرداخت مطالبات بیمه ها نباشیم.

وزیر بهداشت به بازدیدهای قبلی خود در شهرستان اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار بخاطر شرکت در  مراسم تشییع شهید محمدرضا فتاحی به این شهر آمدم، دومین بار در عملیات مرصاد به اسلام آباد غرب آمدم و این عملیات ابتدای تلخ اما انتهای خوشی داشت.

هاشمی خاطرنشان کرد: اسلام آباد غرب به دلیل موقعیت ویژه و دومین شهر بزرگ استان کرمانشاه باید به صورت ویژه دیده شود تا بیماران دیگر مجبور نباشند برای درمان، به سایر شهرها مراجعه کنند.

وزیر بهداشت افزود: حتما باید اعمال جراحی پیشرفته و سخت مانند جراحی قلب و مغز در این شهرستان انجام و بیمارستان قدیمی نیز بازسازی و نوسازی شود.

هاشمی در پایان یادآور شد: تجهیزات پزشکی و متخصصان مورد نیاز به تدریج تامین می شوند اما تامین متخصص و ماندگاری آن، از ساخت ساختمان و فضای بهداشتی و درمانی، دشوارتر است.

کد خبر 3952544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha