۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۰۱

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقتصاد کشور از رکود رنج می برد/رقابت ناصحیح بین موسسات مالی

اقتصاد کشور از رکود رنج می برد/رقابت ناصحیح بین موسسات مالی

محمودآباد - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه اقتصاد در کشور درگذشته از نرخ تورم بالا رنج می‌برد گفت: در دو سه سال اخیر از اقتصاد کشور رکود رنج می‌برد و برخی مربوط به تصمیمات دولت است.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجموع عوامل و سطح تورم زیر ۱۰ درصد باعث وضعیت نامناسبی در اقتصاد شده است و اعتقادداریم سود تسهیلات بانکی باید متناسب با تورم باشد و وقتی وام با نرخ پایین به فعالان اقتصادی می‌دهیم، سود سپرده هم باید پائین باشد تا نقدینگی به سمت سپرده نرود.

پور ابراهیمی عدم نظارت بانک مرکزی را یکی از دلایل نرخ بالای سود بانکی اعلام کرد و گفت: رقابت ناصحیح بین مؤسسات پولی مجاز و غیرمجاز در سود سپرده ایجادشده است و بهره بین‌بانکی را بالابرده و این برای نظام بانکی سم است، لذا کمیسیون هم به دنبال مدیریت بازار پولی کشور از طریق نظارت بانک مرکزی است.

 پور ابراهیمی، مناطق آزاد را یکی از فرصت‌های کشور اعلام کرد و گفت: این مناطق در سیاست اقتصاد مقاومتی دیده‌شده و با در نظر گرفتن انتقال دانش، جذب سرمایه خارجی، تولید و صادرات موجب توسعه مناطق آزاد و رونق فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تعامل واستفاده از متخصصین بخش خصوصی را راهکار مناسبی برای حل مشکلات این بخش ذکر کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم برای بخش تولید واقتصاد تحول ایجاد کنیم بدون حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست و قطعاً برای بخش خصوصی هیچ دلسوزی بهتر از خود آنان نیست.

 پور ابراهیمی افزود: ما یک تعامل و همکاری نزدیکی با اتاق بازرگانی داریم و در بودجه سال ۱۳۹۶ از پیشنهادهای اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استفاده کردیم.

وی بابیان اینکه در کشور سه اتاق تخصصی شامل اتاق اصناف، اتاق تعاون واتاق بازرگانی داریم که از آن‌ها برای مشورت دعوت می‌کنیم افزود: برخی واحدهای تولیدی کوچک فاقد توجیه اقتصادی هستند و هرچقدر کمک به آن‌ها شود هم تأثیری ندارد زیرا توجیه اقتصادی ندارند، پس باید به واحدهایی کمک کرد که سودآوری و قدرت پرداخت اقساط را داشته باشند.

پور ابراهیمی تصریح کرد: در ایران برخی واحدها به هر دلیلی از ابتدا دچار مشکل بودند و وقتی مشکل‌دارند امکان کمک به آن‌ها از طرف بانک‌ها میسر نیست، اما بنگاه‌هایی هستند که به دلیل وقفه درفروش نیازمند فرصت هستند و ما تلاش داریم فعالیت این واحدها از سر گرفته شود.

کد خبر 3952736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha