۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴

جزئیات جشنواره کتاب‌های آموزشی قرآنی تشریح شد

جزئیات جشنواره کتاب‌های آموزشی قرآنی تشریح شد

دبیر جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد جزئیات جشنواره ساماندهی کتاب‌های آموزشی ویژه کتب قرآنی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصری در نشست خبری که به مناسبت جشنواره کتابهای رشد ویژه کتابهای قرآنی برگزار شد، گفت: چهاردهمین دوره جشنواره کتابهای آموزشی رشد را برگزار خواهیم کرد که مصادف با دومین جشنواره کتابهای قرآنی است.

وی افزود: سال گذشته، اولین جشنواره کتابهای قرآنی را برگزار کردیم که متأسفانه تنها ۳۰۰ کتاب مناسب تشخیص داده شد که نشان از فعالیت های کم در حوزه های کتاب های قرآنی داشت. امسال در دومین مرحله، تعداد ۶۰۰ کتاب مناسب را شناسایی کرده ایم که از لحاظ کمی نیز رشد داشته ایم.

دبیر جشنواره کتابهای آموزشی رشد تصریح کرد: چهارم اردیبهشت ماه جشنواره کتابهای قرآنی برگزار می شود. از ۶۰۰ عنوان کتابهای قرآنی، ۳۱۳ جلد کتاب مناسب تشخیص داده شده است که سهم ناشران شهرستانی ۵۴ درصد بوده که استان قم، ۳۵ درصد یعنی ۱۱۰ کتاب مناسب داشته است.

ناصری با بیان اینکه این جشنواره در دو گروه دانش آموزی و بزرگسالان برگزار می شود افزود: در گروه دانش آموزی، ۱۶ کتاب آموزش قرآن، ۲۰۳ عنوان کتاب مفاهیم قرآنی، ۶۳ عنوان ادبیات داستانی داشته ایم و در گروه بزرگسال، معارف علوم قرآنی ۱۴۰ عنوان، کتاب و تفسیر و ترجمه ۵۲ عنوان کتاب منتشر شده است که توسط ۱۸ داور ارزیابی شده است.

مدیر کل دفتر انتشارات سازمان پژوهش و برنامه ریزی بیان کرد: این جشنواره، ۳۹ نامزد دریافت جایزه دارد که از ۱۴ نفر که شش نفر از آنان برگزیده و هشت نفر از آنان تقدیری هستند تجلیل می شود البته از همه نامزدها به دلیل فعالیتی که داشته اند تقدیر خواهد شد.

وی درباره حمایت از فروش آثار مولفان نیز اظهار داشت: وظیفه ما شناسایی و معرفی فهرست آثار و معرفی آن به تک تک مدارس کشور است. همچنین در کتابنامه رشد نیز معرفی می کنیم اما وظیفه تجهیز کتابخانه ها و خرید و فروش کتب مولفان وظیفه معاونت پرورشی و فرهنگی است.

ناصری تصریح کرد: اعتباری برای خرید نداریم و ردیف مالی دست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای خرید کتابها است.

کد خبر 3954047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha