۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:

ایده های توسعه محور در روستاها حمایت می شوند

ایده های توسعه محور در روستاها حمایت می شوند

آران و بیدگل- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ایده ای که موجب هموار شدن مسیر توسعه روستایی و توانمند شدن روستاییان شود مورد حمایت قرار می گیرد.

سعید جندقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به جایگاه مهم روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: روستاها بایستی زایشگاه تولید اقتصادی، اجتماعی و انسانی باشند و این جریان تولید از روستاها به شهرها جریان یابد.

وی فعالیت کارآفرینان را در روستاها حائز اهمیت و شایسته تقدیر توصیف کرد و گفت: ظرفیت شناسی و آینده پژوهی در حوزه ترسیم چشم انداز سرمایه گذاری روستایی بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به اهمیت بکار گیری فناوری های دانش بنیان در حوزه توسعه روستایی اشاره کرد و افزود: هر طرح و ایده ای که موجب هموار شدن مسیر توسعه روستایی و توانمند شدن روستاییان شود مورد حمایت قرار می گیرد.

رئیس شورای اسلامی روستای حسین آباد بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل، در این نشست با اشاره به مشکل قوانین دست و پا گیر حوزه زمین و مسکن روستایی اظهار داشت: به دلیل وجود این قوانین و اختلافات میان منابع طبیعی و بنیاد مسکن، مساله واگذاری زمین برای احداث کارگاه های تولیدی و صنعتی در این روستا با مشکل مواجه شده است.

قربانعلی اکبری افزود: این در حالی است که بسیاری از جوانان روستا به دلیل نبود موقعیت های شغلی، روستا را ترک و به شهرهای همجوار مهاجرت می کنند.

وی نداشتن سرویس ایاب و ذهاب به شهرهای همجوار را نیز از جمله مشکلات ساکنان روستای حسین آباد ذکر کرد و گفت: عدم توجه و رسیدگی به مشکلات موجب بی رغبتی جوانان برای سکونت در روستا و مشارکت در عرصه های اجرایی و اجتماعی روستا شده است.

کد خبر 3954082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha