۲۶ مهر ۱۳۸۵، ۱۲:۴۱

درآستانه انتخابات كنگره ؛

جان كري درباره سياست بوش در جنگ عراق هشدار داد

جان كري درباره سياست بوش در جنگ عراق هشدار داد

سناتور دمكرات و كانديداي گذشته پست رياست جمهوري آمريكا با انتقاد از رئيس جمهوري اين كشور نسبت به سياست هاي بوش در قبال جنگ عراق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس ، " جان كري " در ادامه سخنان خود در ايالت آيوا همچنين تصريح كرد : اقدام "جرج بوش " در جنگ عراق بزرگترين اشتباه وي در دوره سياستمداري وي بوده است .

وي با انتقاد از رئيس جمهوري آمريكا اظهار داشت : اين اشتباه است كه بوش به دروغ به مردم عراق اطمينان داده تا امنيت و ثبات را با نيروهاي آمريكايي به اين كشور بازگرداند .

سناتور دمكرات آمريكا در ادامه گفت : بوش بايد بداند كه مسئول بازگرداندن آرامش به عراق بوده و بايد به وعده هايي كه پيش از اين به مردم اين كشور داده جامه عمل بپوشاند .

" كري " به تازگي دولت آمريكا را متهم كرد كه به جاي بهبود سياست فاجعه بار خود در عراق تلاش مي كند، با سوء استفاده از نگرانيهاي مردم در مورد حملات تروريستي آينده، حزب خود (جمهوريخواهان) را در انتخابات مياندوره اي كنگره نجات دهد.

چندي پيش نيز قانوني كه به وسيله سنانور" تد كندي " و"هري ريد " رهبر اقليت مجلس سنا تدوين شده از دولت بوش مي خواهد كه دورنمايي ازجنگ داخلي در عراق را تهيه كرده  و طرح خود را براي محافظت از سربازان آمريكايي كه دردرگيريهاي عراق گرفتار شده اند، تشريح كند.  

کد خبر 395412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha