۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۱۷

معاون استاندار قزوین:

حمایت از تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان تحقق اقتصاد مقاومتی است

حمایت از تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان تحقق اقتصاد مقاومتی است

قزوین- معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: حمایت از تولید کنندگان محصولات دانش‌بنیان به عنوان فعالین حوزه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

منوچهر حبیبی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با افزایش روند توسعه علوم و گسترش تکنولوژی در دنیا رویکرد امروز کشور ما توجه و حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان است.

حبیبی بیان کرد: از آنجائی که راه اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان نتیجه یک پژوهش علمی است با اطمینان حداکثری از نتایج و برآورد شرایط احتمالی بعدی می‌توان نگاه ویژه‌ای به فعالیت و آینده این شرکت‌ها داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۹ شرکت دانش‌بنیان در قزوین با مجوزهای رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با ابراز خرسندی از روند فعالیت این شرکت‌ها در قزوین افزود: این شرکت‌ها بیش از ۵۰ نوع محصولات متنوع در استان قزوین تولید می‌کنند که زمینه مناسبی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان ایجاد کرده‌اند.

حبیبی تصریح کرد: فعالیت این شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان در استان قزوین زمینه را برای فعالیت بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های تخصصی علمی فراهم کرده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته نزدیک به ۷میلیون دلار از محصولات و تولیدات دانش‌بنیان استان قزوین صادر شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای آینده نزدیک رسیدن به صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار از محصولات و تولیدات دانش‌بنیان است.

حبیبی گفت: اگر صنعت، کشاورزی و بخش‌های آموزشی ما بتوانند در حوزه دانش‌بنیان وارد شود در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان استان قزوین افزود: برگزاری این نمایشگاه به منظور معرفی و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واقعی استان در این حوزه است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: توجه به جوانان دانشمندی که در این حوزه دست به پژوهش زده‌های ارزشمندی زده‌اند می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت پایدار و علمی استان را در بخش‌های مختلف فراهم کند.

حبیبی گفت: با بازدید امروز از نمایشگاه تولیدات دانش‌بنیان استان قزوین توانستیم به توانمندی‌های برجسته‌ای که در این حوزه وجود دارد پی ببریم و خوشبختانه متوجه شدیم در حوزه‌های مختلف تولید و کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بسیاری از تولیداتی که در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده است با امکانات حداقلی تهیه شده است و همین مسئله نشان از فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه در این حوزه در استان قزوین است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: در حال حاضر صندوق حمایتی شرکت‌های دانش‌بنیان در حال فعالیت است و سیاست‌های کلی دولت نیز بر حمایت از این شرکت‌هاست و امیدواریم بتوانیم با طرح‌های حمایتی ویژه از فعالین در این بخش‌ حمایت خواهیم کرد.

حبیبی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین در هر جلسه از فعالین و شرکت‌های موفق دانش‌بنیان تقدیر به عمل خواهد آمد و تلاش خواهیم کرد تا از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند تا با سرعت توسعه علم و تکنولوژی در دنیا بتوانند پژوهش‌ها و تحقیقات تخصصی خود را توسعه ببخشند.

کد خبر 3955780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha