۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱

رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی:

استان بوشهر ظرفیت‌های مناسبی برای حضور دربازار آفریقای جنوبی دارد

استان بوشهر ظرفیت‌های مناسبی برای حضور دربازار آفریقای جنوبی دارد

بوشهر - رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های مناسبی برای حضور در بازار آفریقای جنوبی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهرداد سیادت‌نسب صبح چهارشنبه در نشست بررسی راه‌های افزایش مبادلات تجاری استان بوشهر با آفریقای جنوبی در بوشهر اظهار داشت: آفریقای جنوبی دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی است و تلاش می‌شود که شرایط توسعه مناسبات با استان بوشهر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه خرما می‌تواند یکی از محصولات مناسب برای صادرات به کشور آفریقای جنوبی باشد، اضافه کرد: استان بوشهر از قطب‌های تولید خرما است و می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه‌های اقتصادی و تجاری آفریقای جنوبی با حضور کشورهای مختلف قاره آفریقا، بیان کرد: استان بوشهر می‌تواند از این نمایشگاه برای معرفی محصولات خود استفاده کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در زمینه محصولات مواد غذایی در آفریقای جنوبی در تیرماه امسال، افزود: نمایشگاه بین‌المللی دارو و تجهیزات پزشکی نیز در خرداد ماه امسال در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

سیادت‌نسب از آمادگی برای توسعه ارتباطات تجار و بازرگانان استان بوشهر با بازرگانان آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: تلاش می‌شود ارتباطات سرمایه‌گذاری و تجاری مناسبی در این زمینه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم مبادلات تجاری ایران با آفریقای جنوبی ۴۲ میلیون دلار است، خاطرنشان کرد: تا سال ۲۰۲۰ حجم مبادلات تجاری ایران با آفریقای جنوبی به ۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی افزود: پتروشیمی، قیر نفت، کاشی و سرامیک، خرما، ترانسفورماتور برق، انواع کف‌پوش‌ها و فرش دستبافت، پسته و روغن صنعتی از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به آفریقای جنوبی هستند.

کد خبر 3957291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha