۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴

امام جمعه ابهر:

قانون در همه مراحل انتخابات میثاق ملی و فصل الخطاب است

قانون در همه مراحل انتخابات میثاق ملی و فصل الخطاب است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: قانون در همه مراحل انتخابات میثاق ملی و فصل الخطاب است و اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند همه نامزدها و طرفدارانشان حفظ حرمت و عمل به قانون را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه یک شجره طیبه است که با خون شهدا آبیاری شده و مجموعه‌ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه اهداف والایی که این ملت برای خود ترسیم کرده، ضروری و لازم بوده و این نهاد مقدس در ۳۸ سال گذشته همواره منشا خدمات و برکات فراوان بوده و در عرصه اقتصادی، سازندگی، نظامی، امنیتی، فناوری‌های علمی و دفاعی حرف اول را می‌زند.

رحیمی یادآور شد: امروز دشمن بهتر از دوست عظمت سپاه را شناخته و به درستی دریافته که اگر طی ۳۸ سال گذشته همه سیاست‌ها و راهبردهای آن برای متوقف کردن حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده، سپاه پاسداران و مردمی بودن آن از جمله عوامل اصلی تحمیل این ناکامی‌ها به آن‌ها بوده است و امروز چهار عامل مهم معنویت، بصیرت، ولایت‌مداری و زمان‌شناسی و وظیفه‌شناسی رمز موفقیت سپاه است و لذا دشمن همیشه یک ‌طرف نوک پیکان مسموم‌اش به طرف سپاه و نهادهای انقلابی و ارزشی است.

وی با اشاره به اینکه امروز هم جریانات وابسته و یا انحرافی هستند که هم‌نوا با دشمن پروژه سپاه‌هراسی را از بیرون اقتباس کرده و به داخل توسعه داده‌اند و ناجوانمردانه اقدامات سپاه را در عرصه‌ها به زیر سئوال می‌برند، اظهار کرد: همه باید بدانند همراهی و وابسته بودن به سپاه و نهادهای انقلابی و اطلاعاتی هیچ ضرری را نمی‌رساند ولی دور شدن از این نهادها، انسان‌ها را به ناکجاآباد خواهد برد.

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: امروز به لطف الهی سپاه پاسداران، پاسداری از انقلاب و آرمان‌های آن را تا گام‌های محکم در راه سازندگی کشور به عهده گرفته و گستره وسیعی از فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی از قبیل سدسازی، ساخت اتوبان و فرودگاه، بازسازی تاسیسات و اسکله‌های بنادر کشور، راه‌سازی، سازمان دریایی، پروژه‌های کشاورزی و دامداری، طرح‌های آب‌رسانی و گازرسانی و ده‌ها خدمات دیگر را در قالب قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با عناوین قرارگاه نوح و کربلا و کوثر به عرصه بروز می‌رساند.

رحیمی با تاکید بر اینکه آنچه پیش از هر چیز در این حوزه اهمیت دارد رعایت اخلاق در عرصه رقابت‌ها و تبلیغات انتخاباتی است، افزود: چه از ناحیه خود نامزدها و چه دست‌اندرکاران و اعضای ستادهای انتخاباتی، این مهم باید رعایت شود.

امام جمعه ابهر با اشاره به اعلام رسمی نامزدهای ریاست‌جمهوری، همه را به اخلاق انتخاباتی توصیه کرد و گفت: مهم‌ترین اصل در انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی است.

رحیمی با بیان اینکه شأن ملت بزرگ ایران این‌گونه اقتضا می‌کند تا انتخاباتی در طراز جامعه انقلابی با داشتن مولفه‌های اساسی مشارکت حداکثری، رقابت پرشور و اخلاق‌مدارانه و سلامت و امنیت و در نهایت انتخابی آگاهانه و توام با بصیرت تحقق پیدا کند، ادامه داد: آن‌گاه چنین انتخاباتی به عنوان سرمایه‌ای عظیم برای عزتمندی بیشتر ملت ایران به کوری چشم دشمنان و بدخواهان رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: در همه مراحل انتخابات، قانون میثاق ملی و فصل‌الخطاب بوده و لذا اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند همه نامزدها و طرفداران‌شان حفظ حرمت و عمل به قانون و گردن نهادن به دستگاه‌ها و نهادهای قانونی را به نمایش بگذارند.

کد خبر 3958750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha