۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

نقش دانشگاه ها در انتخابات/سخنرانی ها با محوریت حضور حداکثری باشد

نقش دانشگاه ها در انتخابات/سخنرانی ها با محوریت حضور حداکثری باشد

همدان - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه ها در انتخابات نقش مهمی دارند، گفت: حضور سخنرانان در دانشگاه ها باید با محوریت مشارکت حداکثری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی پیش از ظهر شنبه در نشست با رؤسای دانشگاه های استان همدان با بیان اینکه دانشگاه ها در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند، گفت: دانشگاه ها باید با دعوت از داوطلبان، نمایندگان و افراد دیگر که در مسیر انتخاب و حضور صحبت می کنند و نه تخریب، نقش ایفا کنند تا حضور مردم در انتخابات بیشتر از دوره های قبل باشد.

وی با بیان اینکه همدان دانشگاه های خوبی دارد و در حال فعالیت های توسعه ای و کیفی است، گفت: در دانشگاه آزاد، سرمایه گذاری عظیم و مردمی انجام شده است.

وزیر علوم تاکید کرد: دانشگاه بوعلی برند خوبی است و باید به این موضوع در فعالیتها توجه شود.

فرهادی در ادامه با بیان اینکه پذیرش دانشجوی خارجی از سیاستهای وزارت علوم است، گفت: مقام معظم رهبری پس از برجام و آمد و رفت هیئت‌های علمی و دانشگاهی و بحث هایی که در پی داشت، ساماندهی امور را خواستار شدند ضمن آنکه تعامل علمی را ضرورت دانستند.

وی با بیان اینکه هیئتی ۱۲۱ نفره از دانشگاه های ایتالیا را در روزهای گذشته میزبان بودیم، گفت: دانشگاه بوعلی، پذیرش دانشجوی خارجی را آغاز کرده و بسیار خوب است که ارتباطات بین المللی داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشکده D۸ و پذیرش دانشجو را پیگیری خواهم کرد، گفت: دانشگاه های استان همدان باید به سمت رشته های جدید و بین رشته ای بروند و مأموریت گرایی را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط با بیرون و بررسی مسائل و رفع مشکلات منطقه با پروژه های مطالعاتی را تداوم و گسترش داد، گفت: تا تیر ماه باز هم اعتبارات عمرانی به دانشگاه ها اختصاص می یابد.

فرهادی با بیان اینکه دانشگاه های ما دارایی های زیادی دارند و پیگیری شد که سند دریافت کنند، گفت: در حوزه های دانشگاهی، با ۱۴ درصد، رتبه اول شتاب علمی دنیا را داریم که البته در برخی حوزه ها باید بیشتر تلاش کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بااشاره به اینکه در مقالات مشترک، ضعیف هستیم که ارتباطات بین المللی این ضعف را برطرف خواهد کرد، گفت: با همکاری دولت و مجلس ممنوعیت ساخت خوابگاه از طرف دولت برداشته شد و امکان ساخت مشارکتی و خیر ساز نیز به صورت ۵۰ درصد خیری و ۵۰ درصد دولت فراهم شده است.

فرهادی بابیان اینکه با احداث مرکز همایش ها از ابتدا در همدان موافق بودم زیرا ما در تهران به اندازه کافی از این مراکز داریم، گفت: اعتبار لازم برای ساخت این پروژه مدنظر قرار گرفته است.

کد خبر 3959280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha