۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

حل مشکل بیکاری در گرو بهبود فضای کسب و کار است

حل مشکل بیکاری در گرو بهبود فضای کسب و کار است

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: حل مشکل بیکاری در گرو بهبود فضای کسب و کار و تحقق این مسئله بسترساز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان ظهر یکشنبه در بازدید از یک واحد تولیدی در همدان گفت: اشتغال هر جامعه‌ای به صنعت و تولید همان کشور گره‌ خورده و زمانی که صنعتگر و تولیدکننده از هزینه‌های بالای تولید و قیمت تمام‌شده سخن می‌گوید، سهم نیروی کار در تولید کاهش می‌یابد که نتیجه آن کاهش نرخ اشتغال است.

توصیفیان ادامه داد: حل مشکل بیکاری در گرو بهبود فضای کسب و کار  و تحقق این مسئله بسترساز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

توصیفیان با بیان اینکه با اتخاذ سیاست های حمایت از تولید می توان تولید در استان‌ها را رونق داد، گفت: اختصاص تسهیلات رونق تولید از مواردی است که در کارگروه های رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می گیرد و دولت می‌کوشد تا مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی را از این طریق برطرف سازد.

وی گفت: قوانین متعددی به ویژه در برنامه بودجه ۹۶ و برنامه ششم توسعه برای حمایت از تولید به تصویب رسیده و قوانینی مانند قانون تنظیم برخی مقررات مالی دولت، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، قانون استفاده حداکثری از تولید داخلی و قانون رفع موانع تولید به قوانین موجود اضافه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش های اقتصاد مقاومتی توجه به بازارهای بین المللی و توسعه صادرات غیرنفتی است، گفت: حمایت دولت از صادرات برای خروج از رکود و رونق اقتصادی و کمک به ارتقای کیفیت محصولات داخلی امر ضروری است و در شرایط کنونی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در همین راستا باید صادرکنندگان کالاهای تولیدی که قابلیت عرضه در بازارهای مهم و بزرگ صادراتی را دارند مورد تشویق قرار گیرند.

توصیفیان عنوان کرد: همه بخش های اقتصادی باید به تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی به عنوان یک رویکرد و اولویت مهم بنگرند و برنامه ریزی های لازم را در راستای تحقق اهداف این بخش انجام دهند.

کد خبر 3959610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha