۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳

با ارسال توضیحاتی به مهر مطرح شد؛

واکنش شرکت خطوط لوله نفت لرستان به آلودگی نفتی رودخانه کشکان

واکنش شرکت خطوط لوله نفت لرستان به آلودگی نفتی رودخانه کشکان

خرم آباد- شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان با ارسال توضیحاتی به خبر شکستگی خط لوله انتقال نفت و آلودگی رودخانه کشکان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان با ارسال جوابیه ای توضیحات خود را پیرامون شکستگی خط لوله انتقال نفت در پلدختر و بروز آلودگی در رودخانه کشکان پلدختر را بیان کرد.

در این جوابیه آمده است:

احتراما در پی درج خبری با عنوان شکستگی خط لوله در ۱۰ کیلومتری شهرستان پلدختر و آلودگی رودخانه کشکان موارد زیر را به استحضار می رساند. خواهشمند است جهت روشن شدن افکار عمومی در رابطه با موضوع نسبت به چاپ توضیحات زیر دستور فرمایید اقدام لازم مبذول نمایند.

۱-خط لوله ۱۰ مذکور، از حدود ۱۰ سال پیش از رده خارج شده و غیرفعال بوده و خط لوله ای جدید و در مسیر جداگانه ای غیر از این مسیر، جایگزین شده است.

۲-این خط لوله از مدت ها قبل با پمپاژ آب در داخل آن تخلیه شده و بخش اعظم لوله های آن به جز مقاطعی که زیر جاده سراسری خرم آباد- پلدختر و همچنین در جوار پل تاریخی آن قرار گرفته، پس از رونمایی جمع آوری گردیده است.

۳-به دلیل عملیات راهسازی و باتوجه به اینکه خط لوله در قسمت شانه خاکی جاده سراسری خرم آباد- پلدختر واقع شده و دپو سنگ های حاصل از آن دچار نشستی جزیی گردیده که بقایای آب موجود در لوله که با مقدار کمی نفت خام آغشته بوده در گودال کنار لوله جمع آوری شده که بلافاصله توسط همکاران این منطقه که از قبل جهت تخلیه آب، برش و جمع آوری لوله مستقر بوده اند، از ورود آن به رودخانه کشکان جلوگیری و اطراف لوله نیز به طور کامل پاکسازی گردیده است و در حال حاضر نیز هیچگونه آلودگی در محل وجود ندارد. ضمنا آب آغشته به مواد داخل لوله نیز با استفاده از توپک رانی با هوا و استفاده از علمک و تانکر به طور کامل تخلیه شده است و لوله نیز (غیر از مقاطعی که در ردیف ۲ بیان شد) جمع آوری شده است.

توضیحات مهر

هرچند که در توضیحات ارسالی از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان نیز شکستگی لوله و آلودگی منطقه تلویحا تایید شده است اما برای اطلاع مخاطبان یادآوری می شود که روز دوم اریبهشت ماه امسال به دنبال حادثه در خطوط نفت شهرستان پلدختر موضوع آلودگی رودخانه کشکان از سوی مسئولان محیط زیست مورد تایید قرار گرفت.

در این رابطه رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدختر در سخنانی تصریح کرد: بر اثر بی احتیاطی راننده، تیغ بلدوزر با لوله انتقال نفت شرکت نفت لوله و مخابرات استان لرستان منطقه «چنار» برخورد کرد و موجب شکستگی آن شد. این اتفاق در ۱۰ کیلومتری شمال پلدختر و حوالی دهستان «مورانی» رخ داد و موجب سرازیر شدن مواد نفتی به درون رودخانه کشکان و آلوده شدن آن شد.

برخی از تصاویر مربوط به پاکسازی محل مورد نظر از مواد نفتی نیز در ذیل می آید.

کد خبر 3961711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha