۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۴۷

مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان:

حوادث ناشی از کار طی چند سال اخیر در زنجان سیر نزولی داشته است

حوادث ناشی از کار طی چند سال اخیر در زنجان سیر نزولی داشته است

زنجان-مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از سال ۹۲ تاکنون تعداد حوادث ناشی از کار سیر نزولی داشته است و این روند برای استان بسیار خوب است.

یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر به حوادث در بخش کار و کارگری در استان زنجان اشاره کردو افزود: خوشبختانه تعداد حوادث ناشی از کار در استان زنجان نسبت به سنوات گذشته کاهش خیلی خوبی داشته است.

وی اظهار کرد:از سال ۹۲ تاکنون تعداد حوادث  ناشی از کار سیر نزولی داشته است و این برای استان بسیار خوب است.

مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت:حوادث ناشی از کار در برخی از مشاغل زیاد و در برخی مشاغل کم است ولی خوشبختانه طی چند سال اخیر حوادث ناشی از کار در استان کاهش خوبی داشته است.

یوسفی تاکید کرد: حوادث ناشی از کار در واحدهای تولیدی بزرگتر نسبت به واحدهای تولیدی کوچکتر بسیار کمتر است و برای کاهش  حوادث باید آموزش ایمنی لازم برای کار گران در دستور کار قرار گیرد و رسانه ها هم فرهنگ سازی لازم را داشته و برنامه ریزی کنند تا کار فرمایان و کار گران ملزم به رعایت ایمنی بوده و از حوادث جلوگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نیروهای کاری که دچار حادثه می‌شوند، نه تنها خود و سازمان تأمین اجتماعی بلکه همه کشور را دچار زیان می‌کنند و پیشگیری از بروز این حوادث  مد نظر این اداره است.

یوسفی تصریح کرد: حوادث ساختمانی  بیشترین حوادث را دارد و در این میان کارگران و کافرمایان باید دقت لازم در رعایت مسائل ایمنی را داشته باشند.

وی افزود:کارگران رکن مهم اقتصاد جامعه هستند و جایگاه بسیار والایی در جامعه دارند و کار گران در تمام مقتضیات زمانی در توسعه همه جانبه کشور نقش آفرینی کردند و امروز هم باید به مقام شامخ کار گران بهاء دهیم.

مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: وظیفه اصلی اداره کار تنظیم روابط کار بین کارگر وکارفرما، کمک به پیشرفت و توسعه تولید و پیشگیری از ایجاد تنش و بحران در محیطهای کارگری است.

کد خبر 3964440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha