۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۳۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

راهکاری برای حمایت از مشاغل خرد گلستان نداریم

راهکاری برای حمایت از مشاغل خرد گلستان نداریم

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در گلستان راهکاری برای حمایت از مشاغل خرد وجود ندارد و نبود حمایت‌های لازم شکست بنگاه‌های کوچک اقتصادی را به همراه دارد.

سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم‌اکنون کشور در سهولت کسب‌وکار جزو کشورهای رده آخر جهانی است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون در رده ۱۱۸ در بین ۱۸۰ کشور قرار داریم، افزود: بخشی از قوانین و مقرراتی که ما دولتی‌ها در جهت ایجاد چارچوبِ کار ایجاد می‌کنیم، متأسفانه سنگ بزرگی بر سر راه کسب‌وکار ماست.

وی تصریح کرد: باید صندوق‌های محلی در جهت اختراعات، مشاغل دانش‌بنیان و نوآوری را فعال کنیم اما تاکنون در این حوزه ورود خوبی نداشته‌ایم.

خَیّرِ کارآفرینی در گلستان نداریم

مازندرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خیّرین گلستانی در حوزه مدرسه‌سازی، حوزه بهداشت و درمان و ساخت مساجد و ... فعال هستند اما خیّری در حوزه کارآفرینی در گلستان نداریم.

وی بیان کرد: باید خیرین در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان، حمایت از طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها پای‌کار باشند چراکه ایجاد اشتغال نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و ارزش این کار بیشتر از ساخت مدرسه و مسجد و ... است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تأکید بر اینکه باید طرح‌های بومی‌شده دانش نیان در استان ایجاد کنیم، گفت: هم‌اکنون گلستان منابع، امکانات و پتانسیل خوبی در دام و طیور، شیلات، گردشگری، گیاهان دارویی و ... دارد اما متأسفانه فارغ‌التحصیلان استان در این رشته‌ها مهارت لازم برای ایجاد کسب‌وکار را ندارند.

به گفته مازندرانی همچنین راهکارهای حمایت از مشاغل خرد در استان وجود ندارد و این نبود حمایت باعث می‌شود بنگاه‌های اقتصادی کوچک ایجادشده هم شکست بخورند.

کد خبر 3964745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha