۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

دستگاههای متولی بخش کشاورزی زنجان برمسائل دانش بنیان تاکید کنند

دستگاههای متولی بخش کشاورزی زنجان برمسائل دانش بنیان تاکید کنند

زنجان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت:بخش کشاورزی بیشتر بر اساس روش‌های سنتی پیش ‌می‌رودودر این میان دستگاه‌های متولی استان در این بخش بیشتر بر مسائل دانش بنیان تاکیدکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی ظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به بخش کشاورزی در سال گذشته در استان زنجان اشاره کرد و افزود: سال گذشته سال خوبی برای بخش کشاورزی در استان بود.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی بیشتر بر اساس روش‌های سنتی پیش ‌می‌رود و در این میان دستگاه‌های متولی استان در این بخش بیشتر بر مسائل دانش بنیان تاکید کرده و برنامه ریزی کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: هدف اقتصاد مقاومتی این است که واحدهای تولیدی به سطحی از توانمندی برسند که بدون تزریق اعتبارات و تسهیلات دولتی و بانکی، فعالیت کنند.

طهماسبی  به مشکل مهم  در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و تاکید کرد: تمرکز واحدهای صنعتی بر روی دیدگاه‌هایی چون تولید برای بازار داخلی از مشکلات موجود در حوزه صنعت و معدن است.

وی گفت: باید واحدهای صنعتی و تولیدی درون‌زا باشند و از ابزارهای مالی در اختیار خود به خوبی استفاده کنند.

طهماسبی افزود: رونق تولید و پویایی اقتصاد از مهم‌ترین پیامدهای تجمیع منابع در بانک‌ها است و توزیع منابع بین مردم موجب افزایش مصرف می‌شود.

وی ابراز کرد: بانک یک بنگاه اقتصادی بسیار مهم  است و این بنگاه باید با ایجاد انگیزه و روش‌های علمی و تکنیک‌های ارائه شده شبکه‌های بانکی در سطح بین‌المللی منابع مالی را به سوی خود جذب کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان تصریح کرد: در صورت تجمیع منابع در بانک‌ها، رونق تولید و پویایی اقتصاد محقق می شود و  در تولید باید خلق ارزش‌های جدید مورد توجه باشد و مقید کردن تولید در بخش صنعت و کشاورزی اجحاف در حق سایر بخش‌ها می‌شود.

طهماسبی افزود: خوشبختانه طی سال گذشته مشکلات واحدهای تولیدی را که مشکل نقدینگی داشتند را حل کردیم و در ایجاد اشتغال موفق بوده ایم.

کد خبر 3964858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha