۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸

فرماندار زنجان:

اصلاح نگرش در بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد

اصلاح نگرش در بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد

زنجان-فرماندار زنجان گفت:یکی از موانع اقتصاد مقاومتی اصلاح نگرش و رویکردها است و این امر باید در بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، رسول بیات ظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم و اولویت‌دار در شهرستان زنجان است که پروژه‌های آن هم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: فرمانداری زنجان برای اجرای طرحهای کشاورزی همکاری لازم را دارد.

فرماندار زنجان گفت: یکی از موانع اقتصاد مقاومتی اصلاح نگرش و رویکردها است  و این امر باید در بخش کشاورزی مد نظر قرار گیردو در گذشته در بخش کشاورزی به ویژه در زمینه‌هایی چون الگوی کشت اشتباهاتی رخ داده که امروز باید اصلاح شوند.

بیات با بیان اینکه متاسفانه اصلاح الگوی کشت اشتباه است و اصلاح شود، افزود:  توجه به الگوی کشت محصولات یکی از ضروریات بوده و کاشت درختان قیسی در استان زنجان که منطقه سردسیری است، نتیجه‌بخش نبود.

وی گفت: در شهر زنجان ۱۸ نهال‌فروش دارد که در سال حدود ۲۵۰ هزار اصله نهال به صورت جزئی و خرده‌فروشی می‌ شود و در این راستا  این نهال‌ها شناسنامه‌دار نبوده و چنین اقدامی خیانت به مردم است.

فرماندار زنجان تصریح کرد: کودهای شیمیایی در حال حاضر آفت زمین و کشت شده  و باید برنامه‌هایی برای تولید ورمی و کمپوست و کودهای دیگر ارائه شود.

بیات گفت: استان زنجان ظرفیت ها و پتانسیلهای خوبی در بخش کشاورزی دارد و برای تقویت این بخش باید الگوی کشت اصلاح شده و برنامه ریزی و مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 3964940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha