۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد:

رویکرد وزارت علوم چندصدایی بودن تشکل های دانشجویی است

رویکرد وزارت علوم چندصدایی بودن تشکل های دانشجویی است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در حوزه تشکل‌های دانشجویی رویکرد ما چندصدایی بودن دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجتبی صدیقی در مراسم تقدیر از اساتید نمونه دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:طی سه سال گذشته در راستای بازنگری برنامه‌های آموزشی حدود سه میلیون متر مربع به فضاهای آموزشی و کمک‌آموزشی کشور اضافه شده و این برنامه در آینده نیز در مجموعه وزارت علوم دنبال می شود.

وی از حاکم شدن رویکرد چندصدایی در دانشگاه‌ها طی سه سال اخیر خبر داد و افزود: در حوزه تشکل‌های دانشجویی رویکرد ما چندصدایی بودن دانشگاه‌ها بود به طوری که در همین راستا ۸۰ تشکل دانشجویی مجوز راه‌اندازی از وزارت علوم دریافت کردند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: شیوه‌نامه کمیته‌های انضباطی گذشته را تغییر دادیم و شیوه‌نامه‌ای را بر مبنای حقوق شهروندی در دانشگاه‌ها تدوین کردیم به طوری که در این مدت حتی یک پرونده سیاسی در کمیته انضباطی مرکز تشکیل نشد.

صدیقی عنوان کرد: همچنین ۳۰ پرونده سیاسی که از دولت قبل به ارث رسیده بود را حل و فصل کردیم.

وی اظهار داشت: وام‌های دانشجویی از ۱۸۲ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۳۸۵ میلیارد در سال ۹۵ افزایش یافت.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: اعتبار وام ویژه دکتری در سال گذشته مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است بنابراین ماهیانه به دانشجویان دکتری که شغل رسمی نداشته باشند ۷۰۰ هزار تومان وام پرداخت خواهد شد.

صدیقی گفت: براساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته مطالبات خود را در حوزه وام‌های دانشجویی از ۱۴۰ به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته به هزار و ۵۸۰ دانشجوی دوره دکتری فرصت مطالعاتی اعطا شد و در سال جاری نیز به ۲ هزار دانشجو فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور اختصاص می یابد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تحصیل ۲۵ هزار دانشجوی غیرایرانی در داخل کشور گفت: ۱۶ هزار نفر از این دانشجویان از طریق کنکور و مابقی توسط دانشگاه‌ها به صورت بورس و غیربورس جذب شده اند.

صدیقی اظهار داشت: حدود ۴ سال پیش که مجموعه آموزش عالی را تحویل گرفتیم جو حاکم بر این حوزه نوعی حاکمیت سلیقه‌ای و قبیله‌ای بود به نحوی که براساس همین رویکرد رشد کمی غیرهدفمند در آموزش عالی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: فضای دانشگاه‌ها نیز یک فضای کاملا بسته و تنش‌زا بود اما در حال حاضر با اقداماتی که دولت یازدهم انجام داد وضعیت تقریبا در مقایسه با گذشته بهتر شده است.

کد خبر 3967114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha