۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶

معاون رئیس جمهور:

انتخابات فرصت تمرین انصاف مداری باشد/لزوم پرهیز از تخریب و تهمت

انتخابات فرصت تمرین انصاف مداری باشد/لزوم پرهیز از تخریب و تهمت

کرمان - معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با نردبان تخریب و تهمت هیچ کس به بهشت نرسیده است و انتخابات باید فرصت تمرین اخلاق انصاف مداری در عرصه سیاسی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید انصاری پیش از ظهر سه شنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در مصلی شهر کرمان با اشاره به اینکه معجزه پیامبر اسلام (ص) از جنس طبیعت نیست، گفت: زیرا امت آخرالزمان مراحل تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مکتب پیامبران پیشین طی کرده و امت تحصیلات عالیه است.

وی عنوان کرد: بشریت در این دوره به نقطه بلوغ اندیشه و فکر رسیده به همین دلیل معجزه پیامبر ما از جنس معجزه معلمان است و نخستین آیه ای که به پیامبر نازل می شود «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» است.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه اولین معلم خدا است و کار معلمی کار خداست، تصریح کرد: ساحت معلمی و تعلیم و تربیت ساحتی است که امیرمومنان علی (ع) درباره آن با نهایت تواضع سخن می گوید  و می فرماید «هرکس حرفی به من بیاموزد، مرا بنده خویش کرده است».

وی عنوان کرد: می خواهم دفاعی کوتاه از مظلوم ترین چهره این روزها یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران نمایم، نظامی که این روزها هم در معرض تعرض و تخریب رسانه های همیشه معاند دشمنان صهیونسیتی، آمریکا، منافقین و ...قرار گرفته و با کمال تاسف از سوی دیگر، در یک سودای غیراخلاقی و در معرض تخریب تبلیغاتی از سوی برخی در داخل قرار دارد.

عده ای می خواهند تابلوی سیاه از وضعیت کشور به تصویر بشکند

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: مقام معظم رهبری در روز عید در مرقد امام رضا (ع) خط سالم تبلیغات انتخابات را ترسیم کردند و فرمودند «خدمات انجام شده در نظام را به مردم بگویید و اگر انتقاد می کنید توام با انصاف، دلسوزی و همراه با ارائه راه حل علمی باشد».

وی ادامه داد: اما متاسفانه این فرمایش معظم له محقق نشده است؛ چهره ای از ایران در برخی از صحبت ها از سوی بعضی از اشخاص این روزها ترسیم می شود که اگر کسی در ایران نباشد، تصور می کند ایران به مراتب عقب مانده تر از افغانستان است.

 حجت الاسلام انصاری بیان داشت: متاسفانه عده ای یک تابلوی سیاه از فقر، فساد مطلق، ویرانی مطلق، تصویری از کشور و ملتی ناامید و ملتی درگیر سیاهی و پلیدی ها نشان می دهند و حال جای سوال دارد که انصافا آیا چهره ایران این است؟

وی  با اشاره به اینکه خدمات بسیاری در نظام اسلامی و همچنین توسط دولت تدبیر و امید در ایران و استان کرمان انجام شده است، گفت: از جمله خدمات صورت گرفته و قابل روئیت  می توان به ارتقاء آموزش و پرورش، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، توسعه اشتغال پایدار و مراکز اقتصادی، رفع محرومیت از روستاها، مدیریت بحران آب و ... اشاره کرد.

مشکلات کشور نسبت به گذشته کاهش یافته است

معاون حقوقی رئیس جمهور عنوان کرد:  این  سخن من به هیچ وجه به این معنی نیست که ما به وضع موجود اکتفا کنیم و مشکلات را نبینیم،   بله مشکلات هست، بلکه می گوییم مشکلات دیروز بیشتر بوده اما امروز کمتر شده و در آینده باید به طور کامل برطرف شود.

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی دولت با یک نقشه راه روشن به میدان آمده است، بین آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور یک گسست تاریخی بود، بین آموزش نظری و مهارت عملی یک دره عمیقی قرار گرفته و بین دانشگاه ها و مراکز صنعتی و فناوری فاصله ای طولانی بوده به همین سبب سرمایه گذاری عظیمی که نظام بعد از انقلاب در حوزه آموزش به معنای عام انجام داده، در میدان عمل و تاثیر در اقتصاد ملی و تولید ناخالص داخلی کم بوده است.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: دولت تدبیر و امید در آغاز با درک این واقعیت، نقشه راهی برای کل نظام آموزشی کشور تهیه کرده همچنان که برای حوزه اقتصاد و مشکلات ساختاری آن نقشه راه تهیه کرده است.

وی بیان داشت: مطالبات فرهنگیان از سال ۸۹ تا ۹۲ متراکم شده بود،   چرا در این سال های اوج پولداری کشور پاداش معلمان معوق مانده بود؟ در این دولت این مسئله مدیریت شد و پاداش پایان خدمت فرهنگیان از سال ۸۹ تا ۹۵ طی دو روز اخیر تسویه شده است.

دغدغه معیشتی معلمان باید برطرف شود

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: ما معتقدیم سطح معیشت و دغدغه معیشتی معلمان باید برطرف شود و با توجه به اینکه در این دولت پولی نداشتیم، توانستیم متوسط حقوق معلمان را از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال ۹۲ با افزایش حقوق میانگین دریافتی فرهنگیان در سال جاری به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش دهیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان داشت: در این دولت با شرایطی که درآمد نفت از ۱۲۰ دلار به زیر ۳۰ دلار رسیده و صادرات نفت به ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته بود، اما با خرد جمعی توانستیم منابع را تامین کنیم.

وی ابراز داشت: اگر تورم ۴۴ درصدی سال ۹۱ ادامه پیدا می کرد، ما امروز در مرز تورم سه رقمی بودیم و اگر دولت شوک نفتی را مهار نمی کرد مردم ما باید مانند ونزوئلا در صف یک قرص نان می بودند و اگر روز همان تورم ۴۴ درصد می ماند و افزایش هم پیدا نمی کرد  معنایش این بود سالی ۴۴ درصد توان خرید شما، ارزش جیب شما  کاهش پیدا می کرد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه کسانی که خود را مدعی ارزش‌ها، انقلابی و ولایی می‌دانند بگویند که کدام یک از سیاست‌های ابلاغی رهبر را در گذشته اجرا کردند؟ گفت: این دولت تدبیر او امید است که نه در شعار بلکه در عمل دستورات رهبری  و دستورات و ابلاغات اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده است.

وی افزود: این دولت در سال گذشته کشور را در تولید گندم خودکفا کرده و جزو صادرکنندگان گندم قرار گرفته و ۱۰ هزار میلیارد تومان بیش از سال ۹۲ در خرید گندم خرج کرده ایم.

معاون رئیس جمهور با hشاره به اینکه پروژه پالایشگاه خلیج فارس سال ۸۸ کلنگ خورد، بیان کرد:  تنها در دولت قبل این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشت اما دولت یازدهم کار را به اتمام رسانده و با اختصاص یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار این پروژه روز گذشته به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام انصاری افزود: این دولت در سال ۹۵ کاری کرد که در تاریخ ایران برای همیشه ثبت شد؛ با جمعیت ۸۰ میلیونی نه تنها خودکفا شده ایم بلکه جزء صادر کنندگان قرار گرفته ایم و توانسته ایم ۱۴.۵ میلیون تن گندم تولیدکنیم.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه در دوره های قبلی برنامه های رییس جمهور تا روز قبل از انتخابات به عنوان دولت مستقر پخش می شد، اما سخنرانی رییس جمهور و وزیر نفت در افتتاح پالایشگاه به بهانه تبلیغات بودن پخش نشد.

ایجاد ۲۱ هزار تخت بیمارستانی

وی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در این دولت ایجاد شده و هزینه پرداختی مردم از جیبشان بابت درمان کاهش یافته و در روستاها به سه درصد رسیده است، گفت: برخی می گویند سن اعضای کابینه دولت بالا است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه شیخ الوزرای ما آقای نعمت زاده است که از اولین دولت جمهوری اسلامی وزیر بوده و اکنون نیز مشغول به کار است، تصریح کرد: سال گذشته ۲۱ هزار واحد صنعتی نیمه تعطیل و تعطیل شده و به ارث مانده از دولت قبل به وسیله همین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با ۱۷ هزار ملیارد تومان به چرخه فعالیت برگشت و در این دولت طراز تجاری ما در سال گذشته مثبت و صادرات غیرنفتی ما یک میلیارد دلار بیش از واردات شده است.

کاهش ۱۲ هزار میلیاردی قاچاق کالا

حجت الاسلام انصاری افزود: میزان قاچاق کالا در این دولت ۱۲ هزار میلیارد دلار کم شده اما متاسفانه هنوز برخی می گویند این دولت با قاچاق مبارزه نکرده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: این دولت به فهم مردم و شعور ملت احترام می گذارد و کارهای عوام فریبی نمی کند.

وی گفت: بعضی ها می گویند چرا این روزها طرح افتتاح می کنید؟ می گوییم در این دولت سرمایه گذاری شده و اکنون زمان افتتاح طرح ها است؛ به قول معروف هر کس گندم در پاییز کاشته در بهار هم برداشت می کند.

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: ظریف و همکارانش ۱۸ ماه دفاع کردند که اقتصاد ایران را از اشغال آمریکا و صهیونیست آزاد کنند، مانند فرماندهان سپاه اسلام که در جبهه برنامه ریزی می کردند و خاک ایران را از اشغال عراق در آورند.

وی افزود: دولت انقلابی یعنی دولتی که کشور را به خودکفایی در گندم رسانده و ۷۰۰ هزار شغل خالص ایجاد کرده، در حالی که در گذشته میانگین شغل در سال ۱۴ هزار مورد بوده است.

حجت الاسلام انصاری  گفت: دولت انقلابی یعنی اینکه در سه سال و نیم گذشته در استان کرمان یک معلم بازداشت نشده است و دانشجو و معلم ها بر اساس حقوق شهروندی آزادی های خود را طلب کنند.

 وی تاکید کرد: نزدیک به دو هزار و ۹۰۰ شرکت دانش بنیان در این دولت تاسیس شده و گردش مالی این شرکت ها در سال قبل بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان داشت: همه تلاش کنیم که در روز انتخابات حتی یک نفر در خانه نماند و کنار صندوق های رای حضور یابیم که خواست امام و رهبری و لازمه استحکام نظام جمهوری اسلامی حضور در پای صندوق های انتخابات  است.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه نباید به ولی فقیه ظلم کنیم، افزود: نشان دادن چهره فقیر و سیاه از کشور و نظامی که در راس آن ولایت فقیه است، ظلم است.

وی گفت: با نردبان تخریب و تهمت هیچ کس به بهشت نرسیده است و انتخابات باید فرصت تمرین اخلاق انصاف مداری در عرصه سیاسی باشد.

کد خبر 3968141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha