۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد:

توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی کشور است

توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی کشور است

بندرعباس - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی کشور است .

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر کاراندیش مروستی بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تاکید بر تقدم توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی گفت : علیرغم اینکه همگان در سخن و گفتار بر اهمیت فرهنگ و جایگاه رفیع و ارزشمند آن تاکید دارند اما در عمل اقدامات چندانی صورت نگرفته و همچنان با مشکلات فراوانی به لحاظ اعتباری و بودجه ای مواجه هستیم .

وی افزود : حوزه فرهنگ و هنر کشور و شرح وظایف و ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده و دارای زیر مجموعه های متعددی است و میزان وظایف محوله با اعتبارات همخوانی لازم ندارد .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به مسائل و مشکلات فرهنگ عمومی جامعه اشاره کرد و بیان داشت : با گذشت این همه سال و با توجه به محدودیت ها و محرومیت های مالی ، فرهنگ سازی با مشکلات مختلفی مواجه است به ویژه در حوزه فرهنگ گفتگو و تعامل که شاهدیم حتی دو نفر نمی توانند در خصوص مسئله ای مشترک با هم صحبت کنند و این وضعیت در همه حوزه های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و... به چشم می خورد.

کاراندیش به ساختار شورای فرهنگ عمومی پرداخت و عنوان کرد : شورای فرهنگ عمومی در تمامی سطوح ایجاد شده و ریاست آن با نماینده ولی فقیه در استان است و همه دستگاه های اجرایی ، امنیتی ، پژوهشی ، علمی ، اجتماعی ، اقتصادی در آن عضویت دارند و به جرات می توان گفت : مهمترین شورای موجود در هر استان است و ظرفیت لازم را برای شناسایی و حل مشکلات فرهنگی جامعه را دارا می باشد.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در سطح کشور پرداخت و گفت : با توجه به محدودیت های موجود فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال های اخیر دو برابر شده است به ویژه در حوزه موسسات قرآنی که از ۳۰۰ باب به دو هزار باب ، کانون های مساجد از ۱۳ هزار به ۲۲ هزار کانون رسیده و در بخش سینما نیز شاهد رونق سینماها و ساخت فیلم هستیم و یارانه مطبوعات ۳۵ درصد ، یارانه حوزه کتاب و نشر به ۸۶ درصد رسیده است .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت های ایجاد شده در فضای مجازی اشاره کرد و افزود : بخش رسانه های دیجیتال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسللامی اضافه شده و بستر بسیار خوبی برای توسعه فرهنگی می باشد اما به شدت نیازمند تولید محتوا هستیم که در این راستا می باید همه دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی مشارکت جدی و گسترده ای داشته باشند.

کاراندیش اضافه کرد : یکی از زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می باشد که در ۸۰ کشور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی حضور دارند و ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی در سطح جهان می باشد .

گفتنی است : اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و آشنایی با ظرفیت های فرهنگی – هنری هرمزگان امروز وارد هرمزگان شدند و مهمترین برنامه این کمیسیون ، شرکت در شورای فرهنگ عمومی استان ، بازدید از اماکن فرهنگی – هنری و سفر به شهرستان جاسک می باشد

کد خبر 3969307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha