۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۳۱

وزیر بهداشت:

تخریب های ایّام انتخابات سرمایه اجتماعی را از بین می برد

تخریب های ایّام انتخابات سرمایه اجتماعی را از بین می برد

شیراز _ وزیر بهداشت گفت: دروغ، تهمت و تخریب در زمان انتخابات رایج می شود به همین دلیل در هر انتخابات بخشی از سرمایه اجتماعی از بین می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در مجمع سلامت استان با بیان اینکه در این دوران دل ما دولتی ها و بخش زیادی از مردم به دلیل بروز رفتارهای نادرست پر شده ، تاکید کرد: بخشی از سلامت جامعه مربوط به سلامت روح، روان و سلامت اخلاق است که سلامت اجتماعی را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه دروغ، تهمت، تخریب و غیبت به هر قیمتی روایج پیدا کرده به خصوص در برخی از زمانها به اوج می رسد.

وزیر بهداشت ادامه داد: با این وضعیت در هر دوره انتخابات شاهد از بین رفتن بخشی از سرمایه های اجتماعی هستیم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: شورای نگهبان نفرات صالح را مشخص می کند اما آنها در مقابل چشمان ۸۰ میلیون نفر یکدیگر را تهدید می کنند و تهمت می زنند.

وی افزود: برخی که ما را خسته و دارای مدیریت سنتی می دانند باید به وضعیت سلامت در جامعه و گزارش های عملکرد برخی از سازمانها توجه کنند که فعالیت و کارها متناسب با علوم روز دنیا انجام می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ورود سموم کشاورزی قاچاق باعث بروز مشکلات بوده، گفت: زمانیکه تحریم بودیم حتی اجازه وارد کردن سموم کشاورزی نداشتیم باید نیازهای خود را از طریق دیگر تامین می کردیم و سموم قاچاق هم به طور حتم کیفیت لازم را نداشت که یکی از دلایل اصلی بروز سرطان در تمام دنیا نیز همین است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکدیگر را تخریب نکنیم زیرا همه هم ریشه هستیم و روح و روان مردم با چنین رفتارهایی دچار مشکل می شود.

وی یادآور شد: در حالیکه می توانیم از فضای مجازی بهترین استفاده را داشته باشیم این فضا به یک تهدید در جامعه برای اخلاق و فرهنگ تبدیل شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: آمار تصادفات و مرگ و میر برای همه ما عادی شده، وضعیت مانند سقوط عادی یک هواپیما است که در این میان حتما قانون، پلیس، فرهنگ، صعنت و همه مقصر هستند.

هاشمی افزود: در سیاسی کردن مشکلات هم استاد هستیم، ساختمانی آتش می گیرد، قطار تصادف می کند ۲ هفته احساسات را تحریک می کنیم و سپس فراموش می شود در حالیکه همگان باید به دنبال راه چاره باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر در کشور به دلیل بیماری های غیر واگیر مانند تصادفات، سکته مغزی و قلبی و... است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر همه همت نکنیم طبیعی است که در آینده شاهد معلولیت ها و افراد بیمار زیادی در جامعه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر بهداشت در ادامه سفر دو روزه خود به فارس صبح فردا در مراسم افتتاح پروژه های بخش بهداشت و درمان شرکت می کند.

کد خبر 3969528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha