۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸

معاون سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

تبلیغات یونسکو برای قنات قصبه/اشتیاق گردشگران خارجی برای دیدن اثر

تبلیغات یونسکو برای قنات قصبه/اشتیاق گردشگران خارجی برای دیدن اثر

گناباد- معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: قنات جهانی قصبه امسال در نقشه و فیلم های یونسکو تبلیغ می شود و سال آینده شاهد حضور چشمگیر گردشگران در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن طالبیان ظهر پنجشنبه در کارگروه ویژه گردشگری شهرستان گناباد که با محوریت قنات جهانی قصبه در محل فرمانداری این شهر برگزار شد اظهارکرد: قنات قصبه یک افتخار جهانی و به نام مادر قنات های ایران ثبت شده است.

وی ادامه داد: در زمان ثبت قنات قصبه ،تکیه و توجه ویژه ای به مدیریت مردمی این قنات شده و توصیه ما نیز این است که دولت وارد بحث گردشگری این اثر جهانی نشود و نقش نظارتی داشته باشد.

معاون سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: بعد از ثبت جهانی قنات قصبه تفاهم نامه ای بین وزیران نیرو، جهاد کشاورزی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری امضاء شده تا اقدامات در حوزه قنات در اولویت برنامه ها قرار بگیرد.

طالبیان افزود: قنات جهانی قصبه امسال در نقشه، تصاویر و فیلم های یونسکو آمده و برای کشورهای مختلف ارسال شده و مطمئن باشید سال آینده شاهد حضور چشمگیر گردشگران خارجی در گناباد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: گناباد باید خود را آماده پذیرایی از این گردشگران کند و زیرساخت های لازم را احداث نماید تا جذب گردشگر و معرفی این شهرستان راحت تر صورت گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تعریف ها و استقبال جهانیان از قنات های ایرانی گفت: همگرایی بین مردم و مسئولین باعث شکوفایی میراث ماندگار نیاکان ما خواهد شد.

وی با اشاره به قسمت های مختلف قنات قصبه بیان داشت: قنات فقط سه بخش اصلی آن نیست و در طرح جامع، بخش های مختلف دیده شده که باید از تغییر کاربری این قنات و اطراف آن جلوگیری شود.

طالبیان نقش گردشگری در ایجاد اشتغال را بسیار موثر دانست و افزود: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از طرح هایی که از طرف مردم ارائه شود، حمایت ویژه می کند به طوری که در حال حاضر به مرمت خانه های قدیمی و اقامتگاه های بومگردی تسهیلات بلاعوض ۵۰ درصدی پرداخت می شود و این تسهیلات برای بازسازی حمام های قدیمی به ۷۰ درصد می رسد.

کد خبر 3969936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha