۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۵۴

رئیس فدراسیون کونگ‌فو خبرداد:

وجود ۲۲ سبک در کونگ‌فوی ایران

 وجود ۲۲ سبک در کونگ‌فوی ایران

زنجان-رئیس فدراسیون کونگ‌فو از وجود ۲۲ سبک در کونگ‌فوی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حیدری ظهر پنجشنبه در مجمع عادی سالیانه هیأت کونگ‌فو استان زنجان افزود: ایران یک کشور با تمدن و فرهنگ غنی است که در بحث مدال‌آوری در رده های مختلف مدال‌ها و موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

وی به لزوم وجود حامی مالی اشاره کردو گفت: بر همین اساس بحث حامی مالی برای آغاز کار بزرگ در ورزش یک شرط لازم است.

حیدری تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۷ ساعت مسابقات  رشته ورزشی  کونگ فو زنده  پخش شد و باید اقدامات این رشت ورزشی به خوبی رسانه ای شود.

وی به برگزاری مسابقات آسیایی کونگ‌فو در قصر شیرین اشاره کردو گفت: برگزاری این مسابقات با مشکلاتی چون حادثه منا، مشکلات ویزای ورزشکاران خارجی روبه‌رو بود که شرایط برگزاری این مسابقات را سخت کرده بود و در مسابقات آسیایی کونگ‌فو در قصر شیرین ۲۷ کشور از آسیا در این مسابقات حضور پیدا کردند که این اقدام باعث شوکه شدن برخی شد.

رئیس فدراسیون کونگ فو افزود: نگاه‌ها به ورزش کونگ‌فو در کشور تغییر پیدا کرده و رئیس مجمع جهانی در ایران با مشاهده حمایت حاکمیت از کونگ‌فو, حمایت خود را از کونگ‌فوی ایران اعلام کرده است.

حیدری با بیان اینکه دوپینگ بحث بسیارپیچیده ای گفت: این بخش نیاز به کارفرهنگی زیادی دارد و گرفتن آزمایش امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: پیشکسوتان خوبی در رشته کونگ‌فوی کشور وجود دارد ودر این میان علی حدادیان رئیس هیأت کونگ‌فوی استان زنجان از پیشکسوتان  این رشته ورزشی است و رسالت خانواده کونگ‌فو تداوم پیشرفت و توسعه این رشته ورزشی است. 

حیدری گفت:افتتاح دفتر جهانی کونگ‌فو در ایران در دستور کار است که با حمایت وزارت ورزش و جوانان در حال عملیاتی شدن است و برنامه ریزی در دستور قرار دارد.

حیدری ابراز کرد:سال گذشته سال بسیار بدی به لحاظ مالی برای ورزش بود واز ۱۰۰ درصد تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت ورزش، تنها ۸۰ درصد تخصیص پیدا کرد و بحث حامی مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است وبر اساس مصوبه مجلس در سال ۱۳۹۶ رقمی معادل هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت مشترک با وزارت بهداشت و درمان در بخش ورزش هزینه  می شود و همه بدهی‌های فدراسیون پرداخت شده و تنها فدراسیونی هستیم که نیاز مالی ندارد.

وی گفت: مسابقات آزاد برای بانوان برگزار نمی شود چرا که مسابقات کونگ‌فو در بخش نوجوانان نیز به دلیل آسیب‌پذیر بودن برگزار نمی‌شود.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو یاد آورشد: برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در مشهد انجام شده واعزام‌های فدراسیون کونگ‌فو محدود است و دیگر فدراسیون‌ها برای اعزام‌های بیشتر از ورزشکاران پول دریافت می کنند و مهرماه امسال ورزشکاران کشور به مسابقات کونگ‌فو بین‌المللی اعزام می‌شوند.

کد خبر 3970174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha