۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴

معاون صنایع دستی کشور:

داشته های خود را در حوزه صنایع دستی و گردشگری باور نداریم

داشته های خود را در حوزه صنایع دستی و گردشگری باور نداریم

ایلام-معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: متاسفانه مسئولان و مردم به داشته های این سرزمین کهن در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باور چندانی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نامور مطلق روز شنبه در نخستین همایش ملی گلیم نقش برجسته در ایلام اظهار داشت: همگان بر این موضوع اذعان دارند که ایجاد صنایع بزرگ و مادر نیاز به سرمایه گذاری کلانی دارد که با توجه به محدودیت های مالی دولت ها معمولا یا به سرانجام نمی رسند یا اگر برسند، مدت زمان لازم برای بهره بردرای از آنها سال ها به طول می انجامد.

وی ادامه داد: در صورتیکه اگر بر روی صنایع کوچک بویژه در حوزه گردشگری و صنایع دستی متمرکز شویم، ضمن اینکه اعتبار زیادی نیز نیاز ندارد، می توان زمین هرا برای اشتغال بخش زیادی از جوانان و افراد جویای کار فراهم کرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: ایران اسلامی با توجه به قدمت چند هزار ساله سرشار از آثار تاریخی و باستانی و با توجه به تعدد اقوام و قبایل از صنایع دستی متنوعی نیز برخوردار است که تاکنون نتوانسته ایم این زیبایی ها را در منطقه و جهان معرفی کنیم.

نامور مطلق اضافه کرد: گردشگرانی که از سایر کشورها به ایران سفر می کنند محو زیبایی های استان های مختلف به ویژه در بخش صنایع دستی می شوند و در صورت مشارکت سرمایه گذاران و توجه بیشتر به طرح و نقش آنها و ارتقای کیفیت می توان درآمدهالی سرشاری را نصیب کشور کرد.

وی با انتقاد از برخی مسئولان که حتی در اتاق های دیدار خود نیز از این صنایع استفاده نمی کنند، گفت: استفاده از صنایع دستی در طراحی مناظره های انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری به عنوان یکی پربیننده ترین برنامه این روزهای صدا و سیما می توانست نقش بسیار بزرگی در آشنایی مردم و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشد که مسئولان آن را دریغ کردند.

وی افزود: مسئولان این سازمان حتی به مدیران رسانه ملی پیشنهاد دادند که این آثار را خود تهیه می کنیم ولی آنها جعبه دستمال کاغذی پلاستیکی را به جعبه خاتم اصفهان ترجیح دادند.

وی ابراز امیدواری کرد همه با توجه بیشتر مسئولان به این امر بتوانیم فرهنگ اصیل ایرانی را بیش از پیش در جهان مطرح کنیم.

کد خبر 3971354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha